Starliner (CST-100)
Re: Starliner (CST-100)
A ešte jedno videjko k prístupovému ramenu tentokrát komentované
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
Re: Starliner (CST-100)
Astronauti Eric Boe a Sunita Williams sledovali test letového motoru určeného pre prvý pilotovaný let lode Starliner
"When you wish upon a falling star, your dreams can come true. Unless it's really a meteor hurtling to the Earth which will destroy all life. Then you're pretty much hosed, no matter what you wish for. Unless it's death by meteorite."
Re: Starliner (CST-100)
Chris Ferguson, Boeing: plan to start CST-100 parachute tests, dropping test article from balloon at 40,000 ft, in about week.
Ferguson: five landing sites for CST-100: Dugway Proving Ground in Utah, 2 at White Sands, 1 in Ariz., and Edwards AFB in Calif.
Ferguson: pad abort test a big deal; fingers and toes crossed for it. Planned for end of next year.
Ferguson says that under current schedule, CST-100 will be ready for commercial services for NASA in mid-2018.
Ferguson: our schedule is “very aggressive” but we’ll fly when we’re ready and when vehicle is safe.
TLDR: Asi za týden test padáků z dvanáctikilometrové výšky, pět přistávacích oblastí (Dugway Proving Ground Utah, White Sands Nové Mexiko, Arizona, Edwards AFB Kalifornie), pad abort velmi důležitý, proběhne na konci příštího roku, kapsle bude připravená pro NASA v polovině roku 2018, časový plán "velmi agresivní", potvrzení že inflight abort nebude.Ferguson: we determined other testing was sufficient for in-flight aborts, so don’t need to do actual in-flight abort test.
"In ancient days, men looked at stars and saw their heroes in the constellations. In modern times, we do much the same, but our heroes are epic men of flesh and blood."
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Starliner (CST-100)
In-flight abort nevyzaduje NASA ?
Ten system kdy po Sp-X ho chtej (pokud by ho nechteli tak verim ze ho delat nebudou) ale po Boeingu nikoliv me docela fascinuje. Ale je pravda ze Boeing se urcite k pouzitelnemu stroji dobelha - akorat to bude jako s kazdym jeho programem pro vladu. Bude to drahe, tezce po terminu a vysledek bude plne pouzitelny az po par upgradech
Mam vyrobky Boeingu docela rad (no, vlastne vsechny stroje co mam rad jsou vlastne vyrobky nekoho jineho ktereho pak Boeing sezral - at uz jsou to veci od Rockwelu, McDonnel Douglas nebo Hughese) takze fandim i Starlineru ale trochu dost me vadi ta jasna tlacenka.
Ten system kdy po Sp-X ho chtej (pokud by ho nechteli tak verim ze ho delat nebudou) ale po Boeingu nikoliv me docela fascinuje. Ale je pravda ze Boeing se urcite k pouzitelnemu stroji dobelha - akorat to bude jako s kazdym jeho programem pro vladu. Bude to drahe, tezce po terminu a vysledek bude plne pouzitelny az po par upgradech
Mam vyrobky Boeingu docela rad (no, vlastne vsechny stroje co mam rad jsou vlastne vyrobky nekoho jineho ktereho pak Boeing sezral - at uz jsou to veci od Rockwelu, McDonnel Douglas nebo Hughese) takze fandim i Starlineru ale trochu dost me vadi ta jasna tlacenka.
Re: Starliner (CST-100)
Možná se pletu, ale myslím že jsem někde četl že ani po SpX se in-flight abort nevyžaduje, a dělají jej z vlastní vůle. Kdyžtak mně někdo opravte
"The meek will inherit the Earth." ..and the rest of us, Universe.
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Starliner (CST-100)
ono je to tezke. Co jsem cetl tak milestones si urcovali firmy samotne. Ale myslel jsem ze to bylo na zaklade nejake diskuse s NASA a takova vec jako InFlight abort test byla vyzadovana prave od nich.
Ale mozna se pletu, nekdo to urcite sleduje vic a da vedet.
Ale mozna se pletu, nekdo to urcite sleduje vic a da vedet.
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Starliner (CST-100)
Hmm, to je hodne volne. Teoreticky by to mohla NASA schalit bez jedineho testu ale predpokladam ze ty reviews budou mit taky nejake pozadavky.
Ale stejne me to prekvapuje. Kvuli LAS na Apollu se stavel Little Joe, u raketoplanu byla bezpecnost posadky a zachrana behem startu jednou z nejkritizovanejsich veci a oni si klidne u noveho stroje, ktery nema zadnou predchozi verzi, ma pusher system misto tazneho LASu, odhazuje tepelny stit aby odkryl airbagy pro mekke pristani atd..... reknou ze inflight abort neni nutny.
Fakt zvlastni pristup.
Mimochodem - odhazuje Starliner tepelnu stit pri abortu z rampy nebo to nestiha a pocita se s pristanim na vodu i se stitem ?
Ale stejne me to prekvapuje. Kvuli LAS na Apollu se stavel Little Joe, u raketoplanu byla bezpecnost posadky a zachrana behem startu jednou z nejkritizovanejsich veci a oni si klidne u noveho stroje, ktery nema zadnou predchozi verzi, ma pusher system misto tazneho LASu, odhazuje tepelny stit aby odkryl airbagy pro mekke pristani atd..... reknou ze inflight abort neni nutny.
Fakt zvlastni pristup.
Mimochodem - odhazuje Starliner tepelnu stit pri abortu z rampy nebo to nestiha a pocita se s pristanim na vodu i se stitem ?
- Pospíšil
- Velezkušený znalec kosmonautiky
- Příspěvky: 10835
- Reputace: 10290
- Bydliště: Pardubice
- Registrován: 22.7.2012 19:00
Re: Starliner (CST-100)
Boeing & ULA dnes zveřejnili vzhled nové vzletové konfigurace Atlasu V a Starlineru, která má být řešením problému s nadměrným akusticko-vibračním namáháním sestavy během letu. Válcovité prodloužení/nástavec rakety, doléhající zespodu k servisnímu modulu CST-100 sice nevypadá zrovna moc vábně a jeho spodní aerodynamické napojení na horní stupeň nosiče není zatím zřejmé, nicméně pokud to pomůže odstranit problém, tak proč ne.
---
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong
"Mystery creates wonder and wonder is the basis of man's desire to understand." Neil Armstrong