Starliner (CST-100)

Sem patří debata o všech vesmírných projektech firmy Boeing
Odpovědět
Uživatelský avatar
Raul
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
Příspěvky: 777
Reputace: 1
Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Starliner (CST-100)

Příspěvek od Raul »

Amper píše:dotaz na znalce - co jsem nasel tak pro Atlas V se pouziva "nova" verze Centauru s prumerem 3m. Nejak si ale neuvedomuju a nedari se me najit ze by letel EELV Centaur se dvema motorama.

I podle https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_A ... 2010–2019) to vypada ze prvni let bude se Starlinerem a uz na druhy posadi lidskou posadku.

Nechci vypadat ze furt neco mam proti ULA ale pokud to vemu tak ze u F9 je potreba 7 letu bez zmen pro povoleni s lidskou posadkou a ULA staci jeden let s prepracovanym druhym stupnem tak to vypada fakt divne.
Tento Dual Engine Common (DEC) Centaur s motory RL10-A-4-2 byl použit při 4 startech Atlas IIIB mezi roky 2002-2005.
Uživatelský avatar
Amper
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2129
Reputace: 214
Bydliště: Plzeň
Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Starliner (CST-100)

Příspěvek od Amper »

to je stejny Centaur ? Myslel jsem ze pro Atlas V se prodluzoval
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 26959
Reputace: 2729
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Starliner (CST-100)

Příspěvek od Dugi »

Centaur-2A létal třeba na Atlasu IIA. Nějaké rozdíly oproti současné verzi tam asi určitě jsou, ale pokud porovnám dvoumotorový Centaur s mnoha úpravami na Blocku 5,pak to svým způsobem chápu.
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
Uživatelský avatar
Amper
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2129
Reputace: 214
Bydliště: Plzeň
Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Starliner (CST-100)

Příspěvek od Amper »

Dugi píše:Centaur-2A létal třeba na Atlasu IIA. Nějaké rozdíly oproti současné verzi tam asi určitě jsou, ale pokud porovnám dvoumotorový Centaur s mnoha úpravami na Blocku 5,pak to svým způsobem chápu.
Me neprekvapuje ze F9 musi dat 7 letu ve freeze konfiguraci. Me prekvapuje ze Atlas-Centauru staci 1 :-D

Osobne me prodlouzeni stupne do ktereho se tankuje tekuty vodik a jehoz strukturalni pevnost je zajistena pretlakem prijde jako pomerne zasadni zmena. Teda na to ze musi na svem vrsku vynest lod s lidma. Ale faktem je ze ULA/Boeing budou k te zmene disponovat tunama papiru ktere dokazou ze je to ok.
Uživatelský avatar
Raul
Zkušený vesmírný badatel
Zkušený vesmírný badatel
Příspěvky: 777
Reputace: 1
Bydliště: Ústí nad Orlicí ... Jméno : Radovan Kubrt ... Email: [email protected]
Registrován: 11.6.2012 9:41
Re: Starliner (CST-100)

Příspěvek od Raul »

Amper píše:to je stejny Centaur ? Myslel jsem ze pro Atlas V se prodluzoval
Prodlužoval se už pro Atlas IIIB, kde se začal používat nový Common Centaur.
Pro Atlas V proběhla jen drobná modernizace motorů.
https://en.wikipedia.org/wiki/Centaur_( ... #Atlas_III
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 26959
Reputace: 2729
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Starliner (CST-100)

Příspěvek od Dugi »

Americký úřad GAO (obdoba českého NKÚ zhodnotil připravenost obou firem, které mají vozit astronauty na ISS. Zjistil, že v obou případech je nulová pravděpodobnost splnění aktuálně platných termínů. U Starlineru předpokládá certifikaci v prosinci 2019.
Zdroj
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
Uživatelský avatar
Meybe
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2680
Reputace: 2321
Bydliště: Chlumec
Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: Starliner (CST-100)

Příspěvek od Meybe »

Dugi píše:Americký úřad GAO (obdoba českého NKÚ zhodnotil připravenost obou firem, které mají vozit astronauty na ISS. Zjistil, že v obou případech je nulová pravděpodobnost splnění aktuálně platných termínů. U Starlineru předpokládá certifikaci v prosinci 2019.
Zdroj
Psal jsem o tom tady. http://forum.kosmonautix.cz/viewtopic.p ... 320#p91863
Jen si toho bohužel nikdo nevšiml. Jsou tam k tomu i všechny podklady i oficiální zpráva. ;-)
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 26959
Reputace: 2729
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Starliner (CST-100)

Příspěvek od Dugi »

Díky moc , říkal jsem si, že si tu zprávu přečtu, ale nenašel jsem na to čas.
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
Uživatelský avatar
Meybe
Zkušený inženýr kosmonautiky
Zkušený inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 2680
Reputace: 2321
Bydliště: Chlumec
Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: Starliner (CST-100)

Příspěvek od Meybe »

Dugi píše:Díky moc , říkal jsem si, že si tu zprávu přečtu, ale nenašel jsem na to čas.
Nedivím se. Není to moc zábavné čtení :-D. Přiznám se, že jsem to také nečetl celé. ;)
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
Stepan
Vesmírný badatel
Vesmírný badatel
Příspěvky: 465
Reputace: 187
Bydliště: Brno
Registrován: 4.11.2015 20:56
Re: Starliner (CST-100)

Příspěvek od Stepan »

Boeing potvrdil, že po ukončení červnového statického testu motorů Aerodyne Rocketdyne, (systém pro přerušení startu) se objevil průsak hydrazinu.

Odpovědět

Zpět na „Boeing“