Stránka 5 z 6

Re: Pad Abort test

PříspěvekNapsal: 07 lis 2019, 08:58
od Pospíšil
Peter píše:
todtv píše:...u Crew Draconu zůstane v nádržích ještě 1 tuna chemie z 2,5 tun.

Ale nerozmlati se o zem...
Za mne ten zivot odpirajici mrak byl opravdu dost sileny!

Při reálném pad abortu Starlineru ze startovací rampy spadne servisní sekce s motory a nádržemi do moře => minimální pravděpodobnost toxického oblaku, ohrožujícího posádku.

Re: Pad Abort test

PříspěvekNapsal: 07 lis 2019, 23:15
od Ketivab
Zástupce Boingu na dnešní telekonferenci ohodnotil abort test jako vynikající a řekl, že v případě jednoho neotevřeného padáku rozhodně nešlo o selhání... Padáky prý měly ve všech testech 100% úspěšnost. To, že se jeden padák neotevřel bylo prý způsobeno nedostatečně pevným spojením mezi hlavním padákem a tím malým, který ho měl vytáhnout. Zdroj

Boing jinak na svém YT kanále zveřejnil toto video, na kterém je krásně vidět celý průběh zkoušky. Kamera byla asi trochu dál než ty v živém přenosu, a tak lépe zvládala loď sledovat.


Re: Pad Abort test

PříspěvekNapsal: 08 lis 2019, 09:28
od Amper
to me hlava nebere. Je fascinujici sledovat jak SpX kterou vsichni z prumyslu obvinovali z toho ze je tak agilni az je malo bezpecna predelava padaky do te doby nez budou absolutne spokojeni (a vsechny data predavaj NASA) ale Boeing stale povazuje nevytazeni padaku za zadny problem.

Ta podobnost s tim jak resili problem na MAXech je az nechutne zrejma...

Re: Pad Abort test

PříspěvekNapsal: 08 lis 2019, 09:41
od petrsida
Už výtažné padáky jsou jenom dva


Kdyby jim ty pásky selhali všechny tři, tak by to evidentně byl taky stoprocentně úspěch :o

Ale to je o zadavateli, ten má kontrolní funkci

Re: Pad Abort test

PříspěvekNapsal: 08 lis 2019, 16:11
od todtv
Nikoliv. protože nevytažení 2 padáků by byl také 100 %ní úspěch - protože se vytáhl vůbec nějaký padák, tedy 1, tak nevytažení všech padáků by byl 99,9 %ní úspěch (před desetinnou čárkou jsou v čísle 100 2 nuly, tedy 2 padáky nevytažené jsou ještě OK), protože padáky byly nevytažené 3, tak by to byl třídevítkový úspěch. :palec nahoru: Je to jasné a logické a absolutně nezpochybnitelné. Nemůžeme jim nadržovat a považovat nevytažení všech padáků za 100 %ní úspěch, to by nebylo fér.

To roztržení trysky u Omegy, kdy test dopadl taky skvěle, byl výrobek také zavedené firmy - NG. :palec nahoru:
:o

Re: Pad Abort test

PříspěvekNapsal: 08 lis 2019, 16:26
od Dugi
Jde o to, že před pad abort testem proběhly zkoušky padáků a při žádném z nich se neobjevilo selhání žádného padáku. Na to se nesmí zapomínat.

Re: Pad Abort test

PříspěvekNapsal: 08 lis 2019, 16:54
od petrsida
Dugi píše:Jde o to, že před pad abort testem proběhly zkoušky padáků a při žádném z nich se neobjevilo selhání žádného padáku. Na to se nesmí zapomínat.


Tím spíš bych byl sakra opatrný a ptal, co bylo jinak, že tentokrát selhal, vždyť za dva starty v tom sedí lidí, proč najednou nefunguje něco, co při testech fungovalo?

Re: Pad Abort test

PříspěvekNapsal: 08 lis 2019, 16:55
od Dugi
Údajně lidská chyba, nikoliv systémová závada.

Re: Pad Abort test

PříspěvekNapsal: 08 lis 2019, 19:54
od Amper
nekdo me na twitteru napsal ze se jednalo o problem v kontrole kvality na tom testovacim stroji a nikoliv na padaku samotnem.

Ale je to bez uvedeni zdroje takze tezko rict co presne tim chtel rict

Re: Pad Abort test

PříspěvekNapsal: 08 lis 2019, 21:25
od Pospíšil
Amper píše:nekdo me na twitteru napsal ze se jednalo o problem v kontrole kvality na tom testovacim stroji a nikoliv na padaku samotnem.
Ale je to bez uvedeni zdroje takze tezko rict co presne tim chtel rict

Ano, šlo o lidské selhání - nebyla dostatečně provedena kontrola bezpečného spojení výtažného a hlavního padáku. Inkriminovaný výtažný padáček po vystřelení odletěl a nevytáhl kontejner se “svým” hlavním padákem. V jednom vyjádření se objevuje zmínka o jakémsi kolíku - pinu. Může jít o nějaký pojistný kolík, nebo přímo spojovací kolík.
Boeing sám k tomu uvedl toto:

“Through evaluation of closeout photos and parachute inspections, the #Starliner team quickly identified the cause of non-deployment of 1 of the 3 parachutes, which was a lack of a secure connection between pilot and main parachute on the third parachute.”

https://mobile.twitter.com/boeingspace/ ... 5526459392