no nevim, ztrata tahu 12s pred koncem me prijde jako dost velky problem. Navic ma druhy stupen taky na tuhe palivo a tudiz je tam vyrazne mensi flexibilita nez u druhych stupnu na kapalne ktere mohou pripadne protahnout horeni (pokud maj palivo)
Myslite ze by to zvladl dohnat treti stupen nebo by se jednalo o ztratu mise ?
Re: OmegA (Next Generation Launcher)
Napsal: 31.5.2019 15:56
od petrsida
JHošek píše:
Dugi píše:Ty úlomky vymrštěné od trysky by s ní mohly zle zacvičit.
U SLS (vpravo) by to byl ještě větší problém než u raketoplánu (vlevo). Hned vedle jsou trysky motorů RS-25.
Společnost prý dělá v nasazení rakety pokroky. Dokončila vyšetřování anomálie motoru C-600 a uspěšně otestovala motor C-300 v únoru s pozměněnou tryskou. Anomálii prý způsobil atmosferický tlak, který tlačil na vnější stěnu trysky při maximálním výkonu. Kdyby se to stalo prý za letu, tak by se raketa nacházela už 18 000–20 000 stop vysoko kde atmosférický tlak není dostatečný k vyvolání podobné anomálie.
První let rakety plánován na jaro 2021. Na palubě bude náklad společnosti Saturn Satellite Networks. Probíhá také přestavba mobilní platformy. Video zde:
Věž bude vycházet z podobné konstrukce, jako byla ta pro raketu Ares-1.
Dočkali jsme se také obrázku konstrukční budovy Vehicle Assembly Building High Bay 2. Ve které bude probíhat kompletování rakety na mobilní plošině, která se pak přesune na místo startu (rampa 39B). https://www.nasaspaceflight.com/2020/04 ... ess-omega/
Re: OmegA (Next Generation Launcher)
Napsal: 6.4.2020 12:09
od Amper
docela by me zajimalo kolik si Nasa nauctuje za svoje sluzby. Predpokladam ze na rampu bude raketu a vez vozit crawler