Stránka 44 z 76

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 21.5.2019 20:36
od todtv
Není nějaký odhad kolik % příspěvků na fóru se týká SpaceX? Proti ostatním je to výrazný optický nepoměr.

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 21.5.2019 21:04
od modelar
todtv píše:Není nějaký odhad kolik % příspěvků na fóru se týká SpaceX? Proti ostatním je to výrazný optický nepoměr.
Stačí sa pozrieť na počty príspevkov v jednotlivých témach.

V téme Soukromý sektor je momentálne 17506 príspevkov, z čoho je 13596 v sekcií o SpaceX (13596 / 17506 = 78%).

A čo sa týka celkového počtu, tak aktuálne je na celom fóre 100017 príspevkov, a teda 13596 / 100017 = 14% príspevkov na fóre sa týka SpaceX. Ostatné firmy a agentúry sú na tom podstatne horšie ale to sa pri atraktivite SpaceX niet čo čudovať :)

- 15% NASA
- 14% SpaceX
- 4,3% ESA
- 2,6% Roskosmos
- 2.4% Čínská CNSA
- 0,8% Northrop Grumman Innovation Systems
- 0,4% Blue Origin
- 0,3% Boeing

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 22.5.2019 2:41
od todtv
Panečku, to je statistika. Díky, :o :lol:

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 10.6.2019 16:34
od todtv
US žebříček nejvíce atraktivních firem pro budoucí inženýry 2019. Zdroj Teslarati/Universum:

Řekl bych, že hlavní možný budoucí konkurent buď nebyl klasifikován nebo je na nižším než 30. místě - Blue Origin.
EDIT: Je Blue Origin schovaný pod Amazonem?

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 12.7.2019 15:54
od todtv
Boj a úvahy kolo potřeby větší aerodynamických krytů na větší zaákzky, problém neoficiální kooperace výrobce větších krytů a ULA. Do toho ona souěž USAF bez poidpory pro SpaceX. Lobbing atd. Je možná, ale nejsitá cesta, že by F9 FH měli větší aer. kryt.
https://www.teslarati.com/spacex-falcon ... ed-by-ula/

Celkově všechny tyhle věci okolo, včetně Starlink a další velké možné náklady, musí nejen nadšením, dosažaním osobního cíle EM aj., ale i odbouráním těchto a dalších praktických problému značně interně tlačit na co možná nejrychlejší uvedení do plného provozu SS/SH v co nejkratším možném čase s rozumnými náklady (nerez. ocel za cenu nižší efektivity / relativní nosnosti).

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 30.7.2019 23:25
od Dugi
Lukasi, Tvůj poslední komentář do tohohle vlákna se neuložil správně. Tahle chyba nastává, když někdo píše komentář z mobilu a dá do něj smajlíky - systém tuhle kombinaci nějak nezvládá. Napiš, prosím, svou zprávu ještě jednou, tentokrát třeba na PC (a klidně se smajlíky), nebo na mobilu (ale bez smajlíků). Díky. ;-)

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 31.7.2019 8:36
od Lukas59
Diky Dugi, pre budúcnosť už budem vedieť :)
Písal som o tom že SpaceX získala v podstate 2 kontrakty v rámci programu ACO (podpora a výskum technologií) v spoluprácií s NASA.

- SpaceX bude spolupracovať s Kennedyho vesmírnym strediskom NASA na Floride s cieľom pokročiť v technológii vertikálneho pristávania veľkých rakiet na Mesiaci. Toto zahŕňa pokrokové modely na vyhodnotenie interakcie spalín motora s lunárnym regolitom.

- Taktiež bude SpaceX spolupracovať so strediskami (Glenn a Marshall) na vývoji technológie potrebnej na prenos paliva na obežnej dráhe, čo je dôležitý krok vo vývoji Starship.

Tých informácií aj o iných firmách je tam vcelku dosť :) možnože by z toho bol aj pekný článok na blog ;)

EDIT: prídávam ešte zdroj: https://www.nasa.gov/press-release/nasa ... technology

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 31.7.2019 9:25
od Dugi
Díky za info, popřemýšlíme o tom. ;-)

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 4.8.2019 22:39
od todtv
Dle informací na, mně dosud neznámem, Youtube kanále + nějakém článku jsem zachytil informaci, že pokud SpaceX v roce 2021 prokáže schopnost se SS přistát na Měsíci, tak dostanou větší podporu od NASA. To je v rámci onoho vyhlášení, že pokud budou soukromníci akční, tak je potřeba využít i jejich služeb? Volně řečeno. Nebo je to něco nového?

Re: Všeobecně o společnosti

Napsal: 4.8.2019 23:20
od Samo
Ja som zasa čítal že ak budú úspešný tak využijú ich služieb a bude to stále Amerika keď to bude SpaceX, no neverí že sa im to podarí a prvá bude NASA. Bol to nejaký finančný riaditeľ NASA.