Stránka 33 z 44

Re: Všeobecně o společnosti

PříspěvekNapsal: 06 kvě 2018, 19:03
od MaG
V tom případě nechápu, proč nemohou tankovat dříve i za cenu teplejšího paliva a trochu nižší nosnosti. Falcon 9 b5 by to jistě unesl.. nebo se nedá tato verze provozovat s teplejším palivem a kyslíkem?

Re: Všeobecně o společnosti

PříspěvekNapsal: 06 kvě 2018, 19:04
od Pospíšil
Btw, SpaceX dnes slaví 16. narozeniny.
Takže Happy Birthday boys and gals! :-D :palec nahoru:

Re: Všeobecně o společnosti

PříspěvekNapsal: 07 kvě 2018, 10:26
od Amper
MaG píše:V tom případě nechápu, proč nemohou tankovat dříve i za cenu teplejšího paliva a trochu nižší nosnosti. Falcon 9 b5 by to jistě unesl.. nebo se nedá tato verze provozovat s teplejším palivem a kyslíkem?


Pokud se nepletu tak manned dragon ma byt tezsi a ten rozdil podchlazene/normalni palivo je dost znacny. Je klidne mozne ze by to nestacilo na pristavani na LZ-1 a tudiz by to zvedlo naklady na start a zpusobilo dodatecne potize (protoze maj jen jednu plosinu tak se muze stat uzkym hrdlem pro zvysovani kadence startu)

Re: Všeobecně o společnosti

PříspěvekNapsal: 07 kvě 2018, 10:38
od Pospíšil
Amper píše:
MaG píše:V tom případě nechápu, proč nemohou tankovat dříve i za cenu teplejšího paliva a trochu nižší nosnosti. Falcon 9 b5 by to jistě unesl.. nebo se nedá tato verze provozovat s teplejším palivem a kyslíkem?


Pokud se nepletu tak manned dragon ma byt tezsi a ten rozdil podchlazene/normalni palivo je dost znacny. Je klidne mozne ze by to nestacilo na pristavani na LZ-1 a tudiz by to zvedlo naklady na start a zpusobilo dodatecne potize (protoze maj jen jednu plosinu tak se muze stat uzkym hrdlem pro zvysovani kadence startu)

DAlším důvodem je to, že motory M1D b5 jsou optimalizované pro vysoce podchlazené LOX. Nejsem si jistý, jestli by s teplejším LOX mohly pracovat stejně dobře/spolehlivě/mnohokrát opakovaně.

Ohledně nástupu posádky do CD před tankováním v tom vidím spíš jen výhody - v případě problémů s nosičem jsou už všichni na svých místech a CD může provést Pad Abort. Pokud by nastupovali až na poslední chvíli do natankovaného nosiče, tak by Pad Abort během nastupování nebyl možný, což mi připadá riskantnější.

Re: Všeobecně o společnosti

PříspěvekNapsal: 07 kvě 2018, 12:30
od Amper
souhlas a navic maj jednu velkou vyhodu - diky anomalii s Amosem maj dost dobre zdokumentovane jak se raketa v pripade vybuchu na rampe chova :-D

Re: Všeobecně o společnosti

PříspěvekNapsal: 11 kvě 2018, 18:10
od Pospíšil
Musím říct, tato trojkombinace se mi moc líbí. :-D :palec nahoru:
Foceno včera odpoledne.

https://pbs.twimg.com/media/Dc3t0rPU0AAul3w?format=jpg&name=large

Re: Všeobecně o společnosti

PříspěvekNapsal: 11 kvě 2018, 19:45
od Meybe
Amper píše:souhlas a navic maj jednu velkou vyhodu - diky anomalii s Amosem maj dost dobre zdokumentovane jak se raketa v pripade vybuchu na rampe chova :-D


Na druhou stranu právě díky této misi to budí nedůvěru.
NASA uvádí jako příklad obav právě i misi Amos. Stále se přitom vede debata zda-li by byl záchranný system rychlejší. Elon tvrdí, že ano, ale NASA to nestačí.
Čas ukáže zda jsou obavy na místě. Trochu i chapu, že se NASA bojí.
SpaceX má teď jedinečnou možnost dokázat s lety nové verze, že je raketa skutečně bezpečná a že se není v průběhu tankovaní čeho obávat. Pokud vše půjde jak má věřím, že licenci nakonec dostanou. ;)

Re: Všeobecně o společnosti

PříspěvekNapsal: 12 kvě 2018, 14:27
od MaG
Jako nevím, co by NASA ještě chtěla. S jejich superdrahou superraketou si jen tak nezaletí a spoléhat jen na drahý Boeing a Lockheed Martin bude určitě aky výhra. Snad SpaceX potvrdí, že AMOS byl zapomenut.

Re: Všeobecně o společnosti

PříspěvekNapsal: 12 kvě 2018, 20:27
od Amper
Zajimave : https://twitter.com/Everman/status/995038624436572160

Lidi z ULA si evidentne stale mysli (alespon nektere) ze znovupouzitelnost neni cesta a jediny duvod pro to proc se lidi zajimaji o SpX je to ze nejsou public company a tudiz investori netlaci na zisk. Coz muze byt sice castecne pravda ale myslim ze to je ten pohled "we are too big to fail" ala Nokia

https://i.imgur.com/UupDTcG.png

Re: Všeobecně o společnosti

PříspěvekNapsal: 15 kvě 2018, 11:23
od Pospíšil
Článek o obousměrném transferu znalostí a technologií mezi Teslou a SpaceX.
https://electrek.co/2018/05/10/tesla-sp ... materials/

Například ze SpX byla do Tesly přenesena technologie třecího svařování a použití slitiny Inconel. Opačným směrem putují materiálové zkušenosti se slitinami hliníku a nových tvrzených skel. Týmy materiálových inženýrů obou firem jsou sice oddělené, ale znalosti si čile vyměňují.