Stránka 16 z 31

Re: Komunikační satelity Starlink

PříspěvekNapsal: 13 čer 2019, 09:00
od Pospíšil
EM na zasedání akcionářů Tesly tento týden:

Otázka:
Mohly by být vozidla Tesla vybavena Starlink anténou pro příjem rychlého internetu?

Odpověď:
SpaceX má v současnosti pravděpodobně nejpokročilejší plochou anténu s fázovaným polem a to včetně vojáků, ale má velikost krabice na pizuu, takže na střeše sedanu by vypadala dost divně. Hlavní přínos konstelace Starlink bude v poskytování širokopásmového internetu s nízkou latencí v oblastech s nízkou hustotou osídlení, na venkově, v odlehlých oblastech. Nebude nejvhodnější variantou v městských aglomeracích s výškovou zástavbou a vysokou hustotou obyvatel.

https://twitter.com/jackiewattles/statu ... 9231886339
https://twitter.com/b0yle/status/1138574399890546688

Re: Komunikační satelity Starlink

PříspěvekNapsal: 28 čer 2019, 23:55
od Dugi
Z šedesáti družic vypuštěných v první várce je 57 v dobrém stavu a komunikuje - 45 z nich dosáhlo operační oběžné dráhy. Pět družic (2 zdravé a 3 ne úplně ok) budou deorbitovány, takže na dráze bude 55 kusů.
Zdroj

Re: Komunikační satelity Starlink

PříspěvekNapsal: 29 črc 2019, 10:32
od Viak
Drobný update stavu 1. zkušební várky satelitů Starlink.

47 družic je na svých pozicích na operační orbitě (na kruhové, cca ve výšce 550 km)
3 další družice na operační hladině mění své úhlové postavení v rámci konstelace

10 družic (konkrétně s označením: J, M, Q, Y, AA, AQ, AV, AZ, BD a BG) jsou na různých nižších orbitách,
není ale vyloučeno, že některé z nich jsou na své pozici z důvodu vykonávání dílčích zkoušek.

https://i.imgur.com/lq3UVdK.png

Pěkný graf úhlového rozmístění jednotlivých satelitů (včetně 3 měnících své úhlové pozice)

https://i.imgur.com/m4vuPfq.png

Zdrojhttps://www.reddit.com/r/spacex/comments/cilyvm/updated_spacex_starlink_orbital_height_plot_three/ a http://www.heavens-above.com

Re: Komunikační satelity Starlink

PříspěvekNapsal: 02 zář 2019, 17:42
od Meybe
Jedna z družic konstelace Starlink se dostala na kolizní dráhu s družicí ESA Aeolus, která byla nucena nouzově upravit svou dráhu. Šlo o Starlink 44. ESA tak poprvé v historii řešila změnu drahy kvůli hrozící strážce. :facepalm:
https://mobile.twitter.com/esaoperation ... 1873260544
https://pbs.twimg.com/media/EDd2yM6WsAAJVU6?format=png&name=900x900

Re: Komunikační satelity Starlink

PříspěvekNapsal: 02 zář 2019, 18:02
od todtv
Stejně nakonec ty (deseti)tisíce sond od všech i dalších firem budou muset mít nějaký autonomní anikolizní a autokorekční systém a všechny družice budou muset počítat s cílenou deorbitací nebo přemístěním na hřbitovní dráhu po ukončení životnosti a možná bude dobrá živnost cíleného odchytu dosloužilých sond a jejich navedení do atmosféry nebo dál od Země.

Re: Komunikační satelity Starlink

PříspěvekNapsal: 03 zář 2019, 01:14
od petrsida
Esa vydala tiskové prohlášení, které obviňuje SpaceX z nespolupráce při řešení kolizní situace

jenže satelit 44 podle všeho není schopen manévrovat

viz https://www.teslarati.com/spacex-refuses-starlink-satellite-move-odd-space-agency-tweets/

bouře ve sklenici vody

Re: Komunikační satelity Starlink

PříspěvekNapsal: 03 zář 2019, 08:53
od Pospíšil
Meybe píše:ESA tak poprvé v historii řešila změnu drahy kvůli hrozící strážce. :facepalm:


Zvláštní ... podle https://mobile.twitter.com/esaoperation ... 3316185088 ESA během 2018 provedla 28 manévrů pro zabránění kolize družic s jiným objektem. Tj. cca 1x za 2 týdny.

Matt Desh (Irridium CEO) k tomu uvedl, že jejich satelity uhýbají pravidelně přibližně 1x týdně a určitě kvůli tomu nepíšou pokaždé na twitter.
Pokud SpaceX odpověděla, že se Starlinkem neuhnou, tak předpokládám, že to u tohoto kusu nebylo možné - byl nefunkční iontový pohon.

Re: Komunikační satelity Starlink

PříspěvekNapsal: 03 zář 2019, 11:27
od Meybe
Jen jsem přeložil informaci, která byla k dispozici.
Když si zalistuješ v odkazovaném vlákně, tak narazíš mimochodem na tohle https://mobile.twitter.com/esaoperation ... 8601572353
a další informace. Nemyslím si, že by ESA chtěla záměrně poškodit SpaceX. Někde se stala chyba a je možné, že vina byla na straně sondy Aeolus. Ostatně nikde není napsané, že za to může právě pozice Starlink-44. Osobně si myslím, že to otevře nutnou diskusi na téma bezpečnosti jakékoli megakonstelace a to je jedině dobře.

Re: Komunikační satelity Starlink

PříspěvekNapsal: 03 zář 2019, 11:40
od petrsida
v tom případě je ale v překladu chyba, píší tam že poprvé v historii museli uhýbat před megakonstalací, ne jen uhýbat

navazují na to ale další tweety, a je z toho znát nechuť nad tím, že SX odmítlo uhnout, alespoň to píše J. OCallaghan, jestli je to jeho iniciativa, to není jasné, ale ta snaha dělat z komára velblouda tam je

Re: Komunikační satelity Starlink

PříspěvekNapsal: 03 zář 2019, 12:55
od Pospíšil
Meybe píše: Osobně si myslím, že to otevře nutnou diskusi na téma bezpečnosti jakékoli megakonstelace a to je jedině dobře.

Ta diskuse už asi nějakou dobu probíhá, ale zatím, pokud je mi známo, nevyústila v žádná závazná "pravidla kosmického provozu", tj. Kdo, Kdy a Jak se má/musí komu vyhýbat.

Podle https://spacenews.com/esa-spacecraft-do ... satellite/ byla nejmenší očekávaná vzdálenost obou družic kolem 4 km, s pravděpodobností kolize, vypočtenou prostřednistvím SOCRATES, menší než jedna miliontina. SpaceX zatím nereagovala na dotazy novinářů, ale nedá se vyloučit varianta, že odmítli úhybný manévr prostě jen z důvodu velmi nízké pravděpodobnosti kolize.
Satelit Starlink AV, o kterém je řeč, je na sestupné dráze s parametry 311-345 km, mnohem níž než pracující družice ve výšce 550 km. ESA Aeolus je na orbitě 308-314 km.