Jak se aktivně podílet na výzkumu vesmíru ?

Název mluví za vše
Odpovědět
sasikmaster
Vesmírný nováček
Vesmírný nováček
Příspěvky: 2
Reputace: 0
Registrován: 24.1.2015 13:52
Jak se aktivně podílet na výzkumu vesmíru ?

Příspěvek od sasikmaster »

Zdravím,
Nedávno jsem se začal zajímat o kosmonautiku a proto bych se chtěl jsem se zeptat, jak dostat práci v NASA nebo v ESA popřípadě, jak se přímo stát kosmonautem.

Studuji strojní inženýrství v Brně a jsem snaživý :)

Díky za jakoukoliv odpověď
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 26963
Reputace: 2730
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Jak se aktivně podílet na výzkumu vesmíru ?

Příspěvek od Dugi »

Ahoj,
v první řadě tě vítám na našem fóru a doufám, že se ti tu bude líbit. ;)

K dotazu: Na to, abys spolupracoval s ESA sis vybral dobrý obor. Nenapsal jsi, jestli jsi na střední škole, nebo už na VŠ. Každopádně pro spolupráci s ESA potřebuješ VŠ. Pokud ji budeš studovat, tak je dobré se už při studiu věnovat kosmonautice - třeba při semestrálních nebo závěrečných pracích. Některý z profesorů by ti určitě poradil, koho třeba kontaktovat, abys získal známosti z oboru. Samozřejmostí je velmi dobrá angličtina.
Pak je tu ještě Česká kosmická kancelář, která se specializuje na pomoc lidem, jako jsi ty. Pomáhá navazovat kontakt mezi českými firmami a kosmickým průmyslem, dělá a propaguje akce pro studenty - právě k tomu, aby nabrali známosti, kontakty a dali o sobě vědět. Můžeš je kontaktovat přímo na webu czeschspace.cz, nebo na našem fóru jsou registrováni dva její členové Milan Halousek s nickem MilanSpace a Michal Václavík (Vaclavik). Pokud si tuhle zprávu přečtou, možná ti tu odpoví.

Stát se kosmonautem je ještě těžší. Musíš mít vysokou školu (tvůj obor je dobrý) a navíc musíš projít i fyzickými testy. ESA navíc dělá nábory do svého týmu astronautů jen jednou za několik let. Zájemců je strašně moc a volných míst jen pár.