Vaclavik píše:Iontový motor LIPS-300 na družicové platformě DFH-5, který umí pracovat v duálním režimu jako hlavní motor i motor pro udržování správné geostacionární dráhy. Potřebuje cca 2,2 až 4,8 kW při tahu 80 až 175 mN. To je mimochodem vysoký tah a proto bylo někde uvedeno, že jde o "vysoce výkonný iontový pohonný systém".
Děkuji za upřesnění (vysvětlení), teď už to dává větší smysl.
To jejich obrázkové písmo nejde číst bez Google překladače. Bohužel přesný zdroj jsem si neuložil, četl jsem toho vícero, veřejných informací není mnoho nebo neumím hledat.
Re: Chang Zheng 5
Napsal: 26.12.2019 11:53
od Jardax
Hmmm... zase budu za kverulanta, ale co se da delat.
The LIPS-300 ion thruster has been developed for dual-mode operation with a baselined thrust of 210 millinewtons if being used for orbit-raising during the transition into Geostationary Orbit and 80 millinewtons for Stationkeeping. For operation at the lower-threshold, the thruster requires 2,200 Watts of power and delivers a specific impulse of 3,200 seconds. The high-performance 210mN setting requires 5,000 Watts of power and achieves a specific impulse in excess of 3,500 seconds.
Re: Chang Zheng 5
Napsal: 26.12.2019 11:57
od Dugi
Díky za upřesnění údajů. To jsou na iontový pohon opravdu úctyhodná čísla.
Re: Chang Zheng 5
Napsal: 26.12.2019 17:44
od Vaclavik
Jardax píše:Hmmm... zase budu za kverulanta, ale co se da delat.
The LIPS-300 ion thruster has been developed for dual-mode operation with a baselined thrust of 210 millinewtons if being used for orbit-raising during the transition into Geostationary Orbit and 80 millinewtons for Stationkeeping. For operation at the lower-threshold, the thruster requires 2,200 Watts of power and delivers a specific impulse of 3,200 seconds. The high-performance 210mN setting requires 5,000 Watts of power and achieves a specific impulse in excess of 3,500 seconds.
Zdrojem informace je tato stránka http://spaceflight101.com/long-march-5- ... hijian-18/ ? Ty informace totiž vychází z numerických modelů a hlavně z pozemního testování tohoto iontového motoru (LIPS-300) včetně bezpečnostní rezervy a nejde o běžný provozní režim, který je nižší. Takže tyto údaje jsou platné, ale platí pro "maximální bezpečný provozní režim" při kterém ale již dochází k výraznému opotřebení mřížek a snižuje se životnost. Proto to konstruktéři nebudou hnát na maximum, ale běžný provozní režim bude pod výše uvedenými hodnotami.
Re: Chang Zheng 5
Napsal: 26.12.2019 20:09
od Jardax
Vaclavik píše:
Jardax píše:Hmmm... zase budu za kverulanta, ale co se da delat.
The LIPS-300 ion thruster has been developed for dual-mode operation with a baselined thrust of 210 millinewtons if being used for orbit-raising during the transition into Geostationary Orbit and 80 millinewtons for Stationkeeping. For operation at the lower-threshold, the thruster requires 2,200 Watts of power and delivers a specific impulse of 3,200 seconds. The high-performance 210mN setting requires 5,000 Watts of power and achieves a specific impulse in excess of 3,500 seconds.
Zdrojem informace je tato stránka http://spaceflight101.com/long-march-5- ... hijian-18/ ? Ty informace totiž vychází z numerických modelů a hlavně z pozemního testování tohoto iontového motoru (LIPS-300) včetně bezpečnostní rezervy a nejde o běžný provozní režim, který je nižší. Takže tyto údaje jsou platné, ale platí pro "maximální bezpečný provozní režim" při kterém ale již dochází k výraznému opotřebení mřížek a snižuje se životnost. Proto to konstruktéři nebudou hnát na maximum, ale běžný provozní režim bude pod výše uvedenými hodnotami.
Ano, je to spaceflight101.com.
Jsou to technicke specifikace a nikde se neuvadi nic o zivotnosti, resp. jejim zkracovani, krome zavislosti na napeti mrizky. Optimalni se jevi napeti -220V a zivotnost pri tomto napeti neco pres 16k hodin. Bez ohledu na vykon, zda se.
Dalsi rezimy jsou:
Power(W) Thrust(mN) Specific impulse(s)
4800 175 3500
3600 130 3500
Re: Chang Zheng 5
Napsal: 27.12.2019 0:07
od ptpc
Video z vývozu rakety CZ-5 na štartovnú rampu (anglické titulky):