Stránka 17 z 23

Re: Chang Zheng 5

Napsal: 17.12.2019 16:19
od ptpc
Aktuálnejší nákres toho ako by mala technologická družica SJ-20 vyzerať:

Orbita družice je GEO. Na družici by mali byť iontové motory s vysokým ťahom, laser určený na komunikáciu s prenosovou rýchlosťou 4,8 Gbit/s a užitočné zariadenie určené na skúšku qvantovej komunikácie.

Re: Chang Zheng 5

Napsal: 18.12.2019 11:30
od ptpc
Odpočítavanie štartu sa začne 19.12.2019, pričom vývoz na rampu bude 21.12.2019.

Re: Chang Zheng 5

Napsal: 20.12.2019 22:42
od CarlJARx
Plánovaný start CZ-5, NET 27.12.2019 v 15:00 SEČ

Zdroj

Re: Chang Zheng 5

Napsal: 21.12.2019 10:36
od CarlJARx
Plánovaný přesun na rampu.


Parádní video a zde další videa a fotky

Re: Chang Zheng 5

Napsal: 21.12.2019 13:50
od ptpc
Nejaké fotky pridám rovno do vlákna:







Re: Chang Zheng 5

Napsal: 21.12.2019 14:16
od ptpc
Pridávam ešte odkaz na dve videá.
Prvé je z vývozu rakety na rampu v HD rozlíšení.
https://mp.weixin.qq.com/s/LP0S8jhmT9KDndOrT8t8EQ

A v druhom je zachytená jej montáž. Ale v jeho druhej polovici sú krásne zachytené emócie - či už pozitívne alebo negatívne...
https://www.weibo.com/2656274875/IlN2Htiph?type=comment

Re: Chang Zheng 5

Napsal: 22.12.2019 20:09
od ptpc

Re: Chang Zheng 5

Napsal: 25.12.2019 0:31
od ptpc
Situácia je nasledovná:
Oficiálne živý prenos zo štartu rakety CZ-5 nebude. Ale samotné miesto štartu bude ľudom prístupne. A je možné že sa objavia neoficiálne streamy...

Re: Chang Zheng 5

Napsal: 25.12.2019 22:41
od CarlJARx
Plánovaný start je asi posunut vpřed z 15:00 na 27. prosince 2019 13:27:00 SEČ dle této aktualizace
Startovní okno: 27. prosince 2019, 13:27 - 17:45 SEČ
Startovní komplex LC-101 na kosmodromu Wenchang Satellite Launch Center na severním cípu ostrova Hainan.
Logo mise CZ-5 Y3 s družicí Shijian 20 (SJ-20)


Komunikační satelit Shijian 20 (Cvičení 20) je první (ultra-vysoce) výkonná satelitní platforma DFH-5 (Dongfanghong 5), která je vybavena vysoce výkonným iontovým pohonným systém, který poskytne užitečný výkon až 20 kilowattů. (někde je uvedeno až 28 kW). Není ten výkon nějaký vysoký?
Satelit je vybaven transportéry pásma Ka o vysokorychlostní komunikační zátěži 70 Gb/s. Optickým infračerveným laserovým komunikačním terminálem pro downlinks s datovou rychlostí až 4,8 Gbit/s.
Experimentální kvantové komunikační zařízení, je také hlášeno na palubě. Provede první komunikační experiment ve frekvenčním pásmu Q / V s šířkou pásma 4,5 GHz. (Výhodou standardu pásma Q / V je velké množství spektrálního frekvenčního pásma. Přítomnost širokého pásma umožňuje použití aplikací vyžadujících velmi vysokou rychlost přenosu dat.)
Celková hmotnost: 7 600 kg (stane se nejtěžším geostacionárním satelitem - toto nemám ověřeno).
Zdroj
Problematice satelitní komunikace nerozumím, spíše mě zajímá ten vysoce výkonný iontový pohonný systém.

Re: Chang Zheng 5

Napsal: 26.12.2019 0:22
od Vaclavik
CarlJARx píše:Plánovaný start je asi posunut vpřed z 15:00 na 27. prosince 2019 13:27:00 SEČ
Komunikační satelit Shijian 20 je první (ultra-vysoce) výkonná satelitní platforma DFH-5 (Dongfanghong 5), která je vybavena vysoce výkonným iontovým pohonným systém, který poskytne užitečný výkon až 20 kilowattů. (někde je uvedeno až 28 kW). Není ten výkon nějaký vysoký?
Problematice satelitní komunikace nerozumím, spíše mě zajímá ten vysoce výkonný iontový pohonný systém.
To je chyba překladu (nevím jaký je původní zdroj). Těch 20 kW, resp. 28 kW je elektrická energie, kterou poskytuje družicová platforma DFH-5 užitečnému zatížení. Vysvětlení těch dvou rozdílných čísel může být (mimo to, že teda jedno může být blbě), že 28 kW je celkový výkon fotovoltaických panelů + palubních akumulátorů (nemusí tedy jít vyloženě o okamžitý výkon fotovoltaických panelů), z čehož 20 kW je určeno pro užitečné zatížení a 8 kW pro vlastní systémy družicové platformy. Rozhodně ale nejde o iontový motor, který by si řekl o 28/20 kW. Na DFH-5 má být použit LIPS-300, který umí pracovat v duálním režimu jako hlavní motor i motor pro udržování správné geostacionární dráhy. Potřebuje cca 2,2 až 4,8 kW při tahu 80 až 175 mN. To je mimochodem vysoký tah a proto bylo někde uvedeno, že jde o "vysoce výkonný iontový pohonný systém".