Stránka 32 z 47

Re: Virgin galactic

Napsal: 26.10.2018 9:10
od Geo
Havarie roku 2014 vznikla především z důvodu špatného výcviku testovacích pilotů na trenažéru. Oni jim ukončovali let když neodjistili včas sklápění , z nějakého důvodu před 1,8 mach . Takže při tom nešťastném letu druhý pilot odjistil příliš brzo křídlo a actuátory ( elektrikou ovládané celkem rozměrné šroubovice) to neudrželi. Při všem co se po pilotech chce během letu je rozdíl mezi příliš brzo a přesně, jen 8 sekund !!!
Pilotáž SS2 je určitě jedna z nejtěžších.
Na druhou stranu pokud vše odladí, kadence letů může být vysoká. Tomu se s raketou dlouho nikdo nepřiblíží.

Re: Virgin galactic

Napsal: 26.10.2018 9:56
od Peter
8 sekund rozdilu mezi zivotem a smrti to je teda docela narez...

Nemate nekdo paru, proc se k odjistovani neuziva automatika?

Re: Virgin galactic

Napsal: 26.10.2018 11:32
od jakubv
SS2 ani WK2 nemá autopilota, vše se lítá na ruku, jsem to tady na jaře psal.
vše se ovládá ručně, automatizace minimální a avionika a vybavení kokpitu je pro obě letadla podobné.

Mají na to jeden simulátor, který mohou nakonfigurovat na obě verze. je pěkný, seděl jsem v něm ;-)
Je to kompletní přístrojové vybavení, co mají v reálných letadlech.

Jinak po té nehodě tam přidělali blokaci uvolnění, aby se nehoda neopakovala.

Ještě k tomu sklápění, to se děje pneumaticky, ve křídlech jsou nádrže na stlačený vzduch, které to sklápění ovládají. Nádrže jsou oddělené od nádrží se vzduchem do prostoru cestujících a začínají se využívat až po oddělení od nosného letadla, při společném letu je tlakování klasické jako v jakémkoliv jiném letadle od motorů nosného letadla.

Re: Virgin galactic

Napsal: 26.10.2018 19:23
od Geo
Ty actuátory musí být obří , udržet takovou váhu . Ovládání vzduchem je určitě úspornější a hlavně jistější než elektřina ;)

Re: Virgin galactic

Napsal: 27.10.2018 11:59
od Meybe
Na toto téma přeložil Wopat skvělé video, které nedávno vyšlo na blogu.

Re: Virgin galactic

Napsal: 27.10.2018 18:58
od Geo
Video je v něčem dobré, problém havárie leží jinde. Nikdo, nikdy pilotům neřekl zhola nic o odjištění při nižších rychlostech než potřebných. Naopak je peskovali, že jim abortovali mise na trenažéru když to udělali pozdě. Nedostali infomaci ve smyslu mnimální rychlost pro odjištění je 1.4 Mach maximální 1.8 Mach. Piloti znali jen horní hranici. To bylo fatální pro let i kopilota. Za mne obrovská chyba inženýrů a manažerů. že nebyli schopni dostat potřebné informace k pilotům, i když je znali. A stálo to život.
Takže to video je značně zavádějící, když konstatuje : " při rychlosti Mach 0.9 kopilot odemyká zámky ( přibližně 14 sekund předtím , než se tak mělo stát " .
Kdyby vedení Virgin Galactic pracovalo jak mělo, vše mohlo být jinak a po Zemi mohlo chodit hafo spokojených X minutových astroturistů ...

Re: Virgin galactic

Napsal: 1.12.2018 9:20
od tonda
Tak že by jsme se na Vánoce přeci jen dočkali?https://edition.cnn.com/2018/11/30/tech ... index.html

Re: Virgin galactic

Napsal: 12.12.2018 19:04
od DrHorak
Podle Space.com má Virgin Galactic uskutečnit další letový test VSS Unity ve startovním okně, které začíná 13. prosince 2018. Test se uskuteční na Mojave Air and Space Port v Kalifornii.
Test má vyzkoušet delší (ale nikoli maximální) činnost motoru SpaceShipTwo - minule to bylo 42 sec., maximum je kolem 60 sec. Při munulém testu bylo dosaženo výšky 52 km, tentokrát to má být podstatně výše - chtějí překonat hranici kosmického prostoru (alespoň podle definice NASA a USAF - 80 km).
VSS UNity ponese čtyři (blíže neurčené) experimenty v rámci NASA Flight Opportunities program. Tento náklad má mj. simulovat podobné rozložení váhy, jako v budoucnu budou pasažéři.


Zdroj: https://www.space.com/42710-virgin-gala ... ium=social

Re: Virgin galactic

Napsal: 13.12.2018 20:08
od slappy
A vskutku! VSS Unity dnes poprvé vyletěla nad 80 km.

Start v podvěsu letadla WhiteKnightTwo:


Virgin Galactic's SpaceShipTwo Reaches Space for 1st Time in Historic Test Flight!


Re: Virgin galactic

Napsal: 13.12.2018 21:18
od DrHorak
Zážeh motoru trval 60 sec. (podle jiných zdrojů 58 sec.) a VSS Unity dosáhla výšky 51,4 mil (cca 82,7 km). To kvalifikovalo oba piloty k získání křídel pro komerční astronauty (Commercial Astronaut Wings). Podle oznámení FAA budou pilotům Marku “Forger” Stuckymu a Fredericku “CJ” Sturckowovi uděleny začátkem příštího roku. CJ se stane prvním člověkem, který bude nositelem křídel NASA i FAA.

Zdroj: https://www.virgingalactic.com/articles ... ce-flight/



Na oběžnou dráhu se Frederick Sturckow v raketoplánu dostal čtyřikrát, pracoval na orbitální stanici ISS, strávil ve vesmíru 51 dní, 9 hodin a 36 minut. Stal se 384 člověkem ve vesmíru.
STS-88 Endeavour (4. prosince 1998 – 13. prosince 1998), pilot
STS-105 Discovery (10. srpen 2001 – 22. srpen 2001), pilot
STS-117 Atlantis (8. června 2007 – 22. června 2007), velitel
STS-128 Discovery (29. srpen 2009 – 12. září 2009), velitel