Stránka 26 z 31

Re: Virgin galactic

PříspěvekNapsal: 11 led 2018, 19:16
od Meybe
To je skvělá zpráva. Držím palce.

Re: Virgin galactic

PříspěvekNapsal: 13 led 2018, 01:49
od slappy
Sedmý klouzavý let VSS Unity úspěšně proveden.

Update From Mojave: VSS Unity Successfully Completes High Speed Glide Flight

https://www.virgingalactic.com/assets/uploads/2018/01/VG08_web2.jpg

https://www.virgingalactic.com/assets/uploads/2018/01/VSSUnity_7thGlideFlight_web.jpg

http://cdn.parabolicarc.com/wp-content/uploads/2018/01/SpaceShipTwo_Unity_seventh_glide_runway.jpg

Re: Virgin galactic

PříspěvekNapsal: 13 led 2018, 21:03
od CsabaB
Ahoj,

rad bych se vyjadril ohledem uspesnosti/neuspesnosti pristupu Virgingalactic oproti napr. Blue Origin.
Protoze provozovani vesmirne turistiky bude uspechem, kdyz bude co nejvice letu - to je logicke, vyvstava otazka bezpecnosti letu...je to pouze otazka pravdepodobnosti, kdy se stane nejaky maler - je infantilni si myslet, ze tady lze uplatnit filozofii - "Failure is not an option", kterou razili v ere Apolla. Pri castych, letech s vyssi pozadavkou bezpecnosti a aby to bylo levne(coz jsou pozadavky dosti protikladne), prijde den, kdyz se stane nehoda...otazkou je tedy, jak se uvedene koncepce s danym problemem vyporadaji.

Virgin: Start z letounu nosice je propracovany system, astronauti pri startu do vysky shozu cca 15km jsou vystaveny nebezpecnosti bezneho cestovani letadlem, v pripade zavady na hybridnim raketovem pohonu muzou po vypusteni prebytecneho okyslicovadla pristat na zakladne klouzavym letem. Doufame, ze problem mozne dekompozice N2O je potlacena na nejmensi miru. Po nehode z roku 2014 maji propracovany system ovladani tzv."feathering" navratoveho systemu a mimo nejakeho flutteru to bude fakt bezpecny system. Dalsi vyhodou a nemalou je, ze" vesmirni turiste" absolvuji let v docela komfortni kabine, kde jsou zvykli z bezneho letani(ne v kapsli), takze minimalni spatne pocity z klaustrofobie. Pristani letounu je absolutne komfortni v porovnani s kapslema s padakovymi systemy(nemluve s pristanim na sousi - viz Sojuz).

Blue Origin: Taky propracovany system, pouze s rozdilem, ze letaji s vysokovybusnou kombinaci LH2/LOX...Zachranny raketovy motor na TPH produkuje tah cca 311kN(32t !) takze pro kabinu o cca 2-3t to znamena 10 az 16g zrychleni pri zachrane...(SS2 ma pri navratu cca 5-6g). Vydrzi to prumerni lide ? Taky pri dosednuti kapsle musi motory mekkeho pristani fungovat na 100%....jinak...

Re: Virgin galactic

PříspěvekNapsal: 13 led 2018, 21:13
od laik
Hezky napsáno, dává to smysl. Jediný detail je, že z New Sheparda přistává motoricky jenom raketa. Samotná kapsle jde dolů jen na padácích.

Re: Virgin galactic

PříspěvekNapsal: 13 led 2018, 21:16
od CsabaB
Ano, jenomze pristava na sousi, ne v mori...bez dodatecnych brzdicich raket by si odrovnali minimalne pater...

Re: Virgin galactic

PříspěvekNapsal: 13 led 2018, 23:49
od laik
Aha, pardon. Mně to připadalo jako pouhý dosednutí na padáku a hlubšímu zkoumání jsem tu myšlenku nepodroboval.

Re: Virgin galactic

PříspěvekNapsal: 14 led 2018, 01:19
od MarekV
CsabaB píše:[...] Start z letounu nosice je propracovany system, astronauti pri startu do vysky shozu cca 15km jsou vystaveny nebezpecnosti bezneho cestovani letadlem, [...]

Což pro zajímavost v řeči čísel znamená jedna nehoda s fatálními důsledky na 16 milionů letů.

Re: Virgin galactic

PříspěvekNapsal: 14 led 2018, 11:14
od Jayhawk
Kde se dá koupit letenka ROFL
Pro mě je přijatelnější letadlo než kapsle. Ale mám ten pocit že po letu u VG by mě začalo děsně lákat BO

Re: Virgin galactic

PříspěvekNapsal: 14 led 2018, 14:15
od kopapaka
CsabaB píše:Virgin: Start z letounu nosice je propracovany system, astronauti pri startu do vysky shozu cca 15km jsou vystaveny nebezpecnosti bezneho cestovani letadlem,

To je vtip?
Raketoplán na rozdíl od rakety nemá žádný záchranný systém a to srovnání běžnou dopravou je nesmysl. Spíš by se měl srovnávat s lety raketoplánů a to máme dvě katastrofy na nějakých sto třicet pět letů...

Re: Virgin galactic

PříspěvekNapsal: 14 led 2018, 15:01
od CsabaB
Porovnavate neporovnatelne...neni raketoplan jako raketoplan ! :)

Toto je kluzak, I kdyz s mensi klouzavosti. Raketoplan Shuttle byl docela nebezpecny stroj, co se tyce letovych vlastnosti ale nikdy nehavaroval v prubehu klouzaveho letu ! SS2 je docela autostabilni, pri navratu do atmosfery se sam stabilizuje(Xcor, nebo X-15-ka musi vstoupit do atmosfery v presne definovane poloze, jinak padnou do vyvrtky).

Ted je jenom k nabidleni - co je nebezpecnejsi - padak s brzdicim raketovym motorem, nebo odzkouseny kluzak ?

Start rakety s LH2/LOX kombinaci ze zeme je bezpecnejsi, nez shoz z letadla ? O tom ani nemluve, ze zachranny system u Blue Origin musi byt aktivovan s predstihem, pred tim, nez to buchne....zavisle na cidlech, elektronice...

Je mi jasne, ze nic neni cernobile, vsechno ma pro I proti - provoz ukaze.