Reaction Engines Limited

Sem patří debata o všech projektech, které přináší soukromý sektor.
Odpovědět
Uživatelský avatar
JosVerstapen
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 187
Reputace: 0
Bydliště: Uherské Hradiště
Registrován: 12.9.2012 15:40
Re: Skylon

Příspěvek od JosVerstapen »

Tak přesně jak říkáte, je to v současné době asi nejambicioznější projekt vesmírného plavidla (reálný), vzhledem k jeho zadání, hlavně velikosti a to co má splňovat jak bude hotov....opravdu klobouk dolů!!
Zatím o tom moc nevím, ale hned se do toho jdu pustit, díky za vlákno Dugi :tlesk:
....nějak mě to uniklo,ještě to nemám všechno probrouzdané
Uživatelský avatar
JosVerstapen
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 187
Reputace: 0
Bydliště: Uherské Hradiště
Registrován: 12.9.2012 15:40
Re: Skylon

Příspěvek od JosVerstapen »

Chci sem vložit aspoň nějaké videa ze zkoušek převratného motoru " The Sabre engine".
Včetně anglického komentáře, já to viděl poprvé a je to fak pecka...hlavně aby nenarazili na nějakou nepřekonatelnou překážku, která by je zbrzdila, protože všechno nelze rozpoznat jen ze simulacíb na PC.
Protože chladit horký vzduch při rychlosti M5 na mínus 150 stupňů za 1/100 sec to je fakt síla ;) protože jedna věc je testovat motor na zemi a pak ve vzduchu při reálných podmínkách, kdy vznikají turbulentní vrstvy vzduchu (při neustále se měnící hustotě podle výšky) a budou extrémním způsobem namáhat motory-lopatky atd.

Pokud to zmáknou tak si myslím, že nobelovka je na světě :-D

Tady jsou nějaké videa z pozemních zkoušek motoru

Uživatelský avatar
JosVerstapen
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 187
Reputace: 0
Bydliště: Uherské Hradiště
Registrován: 12.9.2012 15:40
Re: Skylon

Příspěvek od JosVerstapen »

Ještě zde uvádím (protože to akorát čtu ;) ) jeden ze dvou důležitých komponentů motoru Saber a to je chlazení.
1.Komponent - tzv. předchladič, kde bude proudit horký vzduch do motorů
Obrázek
2.komponent - potrubí - tepelní výměník
Obrázek
....je otázkou z jakého materiálu či kompozitu to chtějí vyrobit. Protože u výměníku je to ještě jasné, určitě se použije titan,ale vnitřní stěny potrubí budou muset být třeba izolovány:
a) na bázi křemene LRSI (Low-temperature Reusable Surface Insulation) pro oblast s teplotami 400-700°C. Titan má použitelnou teplotu do 400 stupňů, aby se neporušili jeho mechanické vlastnosti
b) nebo se použije kompozitní materiál tvořený uhlíkovými vlákny... i když v dnešní době moderních materiálů bude široká volba, bude to otázka asi jen ceny!

.....jak ale vyřeší technologicky první komponentu toho předchladiče, když teplota vzduchu je avizovaná až na 1.000 stupňů to netuším, materiál žebrování přece musí být tepelně vodivý a kde budou vhánět ten kapalný dusík, tak aby to bylo efektivní, jestli přímo do ústí válce toho horkého vzduchu...no to jsou fakt machři!!
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 26963
Reputace: 2730
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Skylon

Příspěvek od Dugi »

Precooler není nic jiného, než technologický zázrak! Díky moc za tyhle informace.
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
Uživatelský avatar
kudm05s
Zájemce o kosmonautiku
Zájemce o kosmonautiku
Příspěvky: 73
Reputace: 1
Bydliště: Praha
Registrován: 1.3.2011 23:03
Re: Skylon

Příspěvek od kudm05s »

To je paráda, pokud se jim jednou povede tyto motory uskutečnit s razantním výkonem, tak to možná bude i alternativa proti proudovým motorům nejen kvůli emisím a možná uvidímě opět na obloze nadzvukové krasavce :-).
Uživatelský avatar
JosVerstapen
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 187
Reputace: 0
Bydliště: Uherské Hradiště
Registrován: 12.9.2012 15:40
Re: Skylon

Příspěvek od JosVerstapen »

Nové informace o Skylonu se teda těžko shání, na jejich stránkách se aspoň objevilo nové video s motorem Sabre - jak to celé funguje.

Taky přikládám schéma, jak se provádí stávající zkouška motoru,jak proudí motorem vzduch, kde se ochlazuje až po výstup:
Obrázek
1.Předchladič - uvnitř chladiče klesá teplota nasátého vzduchu (prozatím jen o víc jak 100stupňů)
2.Proudový motor - v průběhu testu kapalný kyslík je stlačen héliem, který je veden v trubkách po obvodu
3.Tzv. tlumič - helium musí být chlazené dusíkem, a voda v testu se používá pro tlumení hluku (pára pak uniká ven)...to jste viděli ve videu na tomto vláknu ten pískot!!

No teda, až teď si uvědomuji, že je to prozatím jen takový hybrid reálného náporového Sabre motoru a má to do něho teda ještě hooodně daleko....i když říkají, že jsou u konce první fáze. 2.fáze bude již počítat s reálným chlazením z 1000°C na -150°C.
No hoši musí ještě zabrat hooodně velkou "šponu" ;)

A ještě info: -10.července (už troška zastaralá informace) řekl ředitel ESA Jean-Jacques Dordain sdělil případnou možnou budoucí spolupráci s Reaction Engines Ltd a vývoji náporového motoru SABRE.
Padla tam informace, že by se předpokládali náklady na vývoj shruba 10.miliard eur po dobu 10-12.let....a to určitě řekli objektivní informaci.
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 26963
Reputace: 2730
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Skylon

Příspěvek od Dugi »

Díky za pěkné shrnutí. :palec nahoru:
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
Uživatelský avatar
JosVerstapen
Pokročilý uživatel
Pokročilý uživatel
Příspěvky: 187
Reputace: 0
Bydliště: Uherské Hradiště
Registrován: 12.9.2012 15:40
Re: Skylon

Příspěvek od JosVerstapen »

Během plenárního zasedání na mezinárodní Astronautic konferenci v Neapoli řekl Alan Bond, že Skylon by mohl být komerčně v provozu v 2022. Ovšem v plně rozjetém programu a max. finačního zázemí. Mělo by to stát cca 14.miliard dolarů a náklady na jeden let by mělo dosáhnout 5.milionu dolarů!!
Dále konstatoval přibližnou letenku na jednu osobu shruba 500.tisíc dolarů a max. počet cestujích až 24.osob.
Operativní výška Skylonu tedy orbity je od 300 do 600.km!

Taky sdělil na konferenci krásnou větu...hlavně tu poslední :) (snažím se citovat):
"Vše nasvědčuje tomu, oproti všem negativním názorům, že jednostupňová plavidla, jsou schopná letět na oběžnou dráhu a vrátit se zpět a pak za pár dní znovu letět. Jsem přesvědčen, že jsme schopni světu v průběhu měsíců (nikoliv let) dokázat, že tomu tak je. A pak je otázka, co svět bude dělat!! "
....akorát jsem nepochopil co chce dokázat, žádné reálné zkoušky Sabre nejsou k dispozici, nevím necháme se překvapit třeba něco tajil!

Je vidět že A.Bond je absolutně přesvědčen, že Skylon se Sabre budou létat, ale stále nemá vyřešeno ani 10% finančního plánu...hned bych mu něco poslal ale toho asi nevytrhne!! :P

Informace jsem čerpal zde:
http://www.parabolicarc.com/2012/10/04/ ... ck-rogers/
http://www.kosmo.cz/modules.php?op=modl ... /index.htm
Uživatelský avatar
Dugi
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 26963
Reputace: 2730
Bydliště: Jihlava
Registrován: 23.10.2009 15:36
Re: Skylon

Příspěvek od Dugi »

No pěkně. Je vidět, že jim odvaha nechybí a to je určitě potřeba. Moc jim držím palce. :palec nahoru:
Obrázek

"Země je kolébkou života, ale nelze žít věčně v kolébce ..." - Konstantin Eduardovič Ciolkovskij
Uživatelský avatar
tomas
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 4837
Reputace: 47
Registrován: 2.4.2011 23:20
Re: Skylon

Příspěvek od tomas »

Taky tomuto projektu fandím. Překvapila mě ta nízká cena za jeden let.

Odpovědět

Zpět na „Soukromý sektor“