Stránka 9 z 10

Re: COPENHAGEN SUBORBITALS

Napsal: 16.7.2018 17:12
od jirik
Nexø II úspěšně prošla nácviky startu v přístavu i na moři a Copenhagen Suborbitals oznámili naplánovaná startovací okna:

první: 28. / 29. července
druhé: 4. / 5. srpna
třetí: 11. / 12. srpna

O tom, jestli dojde k pokusu o startu se bude rozhodovat vždy tři dny před otevřením startovacího okna. Start by se měl vysílat žívě na internetu vč. pokusu o živý přenos videa ze tří palubních kamer během letu.

https://copenhagensuborbitals.com/missions/nexo-ii/

Re: COPENHAGEN SUBORBITALS

Napsal: 26.7.2018 9:11
od jirik
Flotila s Nexø II je na cestě z Kodaně do přístavu Nexø (po něm je raketa pojmenovaná). Start se blíží.

Re: COPENHAGEN SUBORBITALS

Napsal: 26.7.2018 16:57
od jirik
Start Nexø byl odložen, nejbližší příležitost bude 4. srpna. Důvodem pro odklad je to, že řízení letového provozu má plné ruce práce kvůli lesním požárům ve Švédsku a kvůli tomu nemůže tento víkend uzavřít vzdušný prostor.

Re: COPENHAGEN SUBORBITALS

Napsal: 4.8.2018 8:47
od Ketivab
Přímý přenos ze startu již začal:



Ke startu by mělo dojít v 9:15 našeho času.

Re: COPENHAGEN SUBORBITALS

Napsal: 4.8.2018 10:00
od MaG
Dík za odkaz, bylo to zajímavé. Let zcela úspěšný, výška 6500 m.

Re: COPENHAGEN SUBORBITALS

Napsal: 4.8.2018 11:12
od tonda
Ahoj,koukal jsem ze záznamu a udivilo mě,jak se raketa bimbala na rampě ve větru!Ale zdařilo se,tak gratulace do Dánska! :o :palec nahoru:

Re: COPENHAGEN SUBORBITALS

Napsal: 5.8.2018 17:42
od laik
/

Re: COPENHAGEN SUBORBITALS

Napsal: 30.8.2018 22:44
od jirik
Max. výška byla zhruba poloviční proti plánované. Na vině byl zřejmě nějaký problém během taknování LOX. Zajímavé je, že ho neodhalili během startovní sekvence.... oproti předchozímu startu bylo k dispozici čidlo hladiny LOX v nádrži. Tak by mne zajímalo, jaký údaj chyběl, který by umožnil anomálii odhalit včas.

Re: COPENHAGEN SUBORBITALS

Napsal: 24.10.2018 0:33
od spacexfil
Problem bol nakoniec zrejme vo ventile na tlakovanie LOX alebo v potrubi systemu DPR, dosledkom toho bol v nadrzi na LOX nizsi tlak, a teda vacsi pomer palivo:LOX v spalovacej komore, co sposobilo nizsi tah motora a predcasne vycerpanie paliva. Podla cidla v LOX nadrzi raketa spotrebovala asi 75% LOX. Viac sa dozvieme po dokladnej analyze rakety ktora ako ich prva raketa bezprovlemovo pristala na padakoch. Napriek tomu bol tento test nadmieru uspesny, otestoval mnoho systemov potrebnych k planovanej rakete Spica.


Re: COPENHAGEN SUBORBITALS

Napsal: 24.10.2018 17:46
od spacexfil
Borci z Copenhagen Suborbitals spustaju projekt "BPM100 za 100 dni". Cielom je navrhnut a zostrojit testovaci prototyp motoru na kvaplalne palivo s tahom okolo 100 kN za 100 dni. Momentalne sa snazia definovat vsetky systemy a zakladne poziadavky rakety Spica, z ktorych mozu odhadnut vahu celej rakety a presnejsie urcit aky tah motora budu potrebovat pre prekonanie vysky 100 km. Link1 Link2