COPENHAGEN SUBORBITALS

Sem patří debata o všech projektech, které přináší soukromý sektor.
Odpovědět
jirik
Aktivní nováček
Aktivní nováček
Příspěvky: 42
Reputace: 8
Registrován: 27.3.2016 11:33
Re: COPENHAGEN SUBORBITALS

Příspěvek od jirik »

Nexø II úspěšně prošla nácviky startu v přístavu i na moři a Copenhagen Suborbitals oznámili naplánovaná startovací okna:

první: 28. / 29. července
druhé: 4. / 5. srpna
třetí: 11. / 12. srpna

O tom, jestli dojde k pokusu o startu se bude rozhodovat vždy tři dny před otevřením startovacího okna. Start by se měl vysílat žívě na internetu vč. pokusu o živý přenos videa ze tří palubních kamer během letu.

https://copenhagensuborbitals.com/missions/nexo-ii/
jirik
Aktivní nováček
Aktivní nováček
Příspěvky: 42
Reputace: 8
Registrován: 27.3.2016 11:33
Re: COPENHAGEN SUBORBITALS

Příspěvek od jirik »

Flotila s Nexø II je na cestě z Kodaně do přístavu Nexø (po něm je raketa pojmenovaná). Start se blíží.
jirik
Aktivní nováček
Aktivní nováček
Příspěvky: 42
Reputace: 8
Registrován: 27.3.2016 11:33
Re: COPENHAGEN SUBORBITALS

Příspěvek od jirik »

Start Nexø byl odložen, nejbližší příležitost bude 4. srpna. Důvodem pro odklad je to, že řízení letového provozu má plné ruce práce kvůli lesním požárům ve Švédsku a kvůli tomu nemůže tento víkend uzavřít vzdušný prostor.
Uživatelský avatar
Ketivab
Správce profilu na Twitteru
Správce profilu na Twitteru
Příspěvky: 525
Reputace: 1
Bydliště: Země
Registrován: 10.11.2016 16:27
Re: COPENHAGEN SUBORBITALS

Příspěvek od Ketivab »

Přímý přenos ze startu již začal:



Ke startu by mělo dojít v 9:15 našeho času.
Uživatelský avatar
MaG
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1898
Reputace: 734
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Registrován: 2.8.2012 22:10
Kontaktovat uživatele:
Re: COPENHAGEN SUBORBITALS

Příspěvek od MaG »

Dík za odkaz, bylo to zajímavé. Let zcela úspěšný, výška 6500 m.
Uživatelský avatar
tonda
Vesmírný badatel
Vesmírný badatel
Příspěvky: 413
Reputace: 218
Bydliště: Světlá n.S.
Registrován: 5.9.2012 8:00
Re: COPENHAGEN SUBORBITALS

Příspěvek od tonda »

Ahoj,koukal jsem ze záznamu a udivilo mě,jak se raketa bimbala na rampě ve větru!Ale zdařilo se,tak gratulace do Dánska! :o :palec nahoru:
Uživatelský avatar
laik
Inženýr kosmonautiky
Inženýr kosmonautiky
Příspěvky: 1163
Reputace: 720
Registrován: 19.6.2016 8:52
Re: COPENHAGEN SUBORBITALS

Příspěvek od laik »

/
jirik
Aktivní nováček
Aktivní nováček
Příspěvky: 42
Reputace: 8
Registrován: 27.3.2016 11:33
Re: COPENHAGEN SUBORBITALS

Příspěvek od jirik »

Max. výška byla zhruba poloviční proti plánované. Na vině byl zřejmě nějaký problém během taknování LOX. Zajímavé je, že ho neodhalili během startovní sekvence.... oproti předchozímu startu bylo k dispozici čidlo hladiny LOX v nádrži. Tak by mne zajímalo, jaký údaj chyběl, který by umožnil anomálii odhalit včas.
Uživatelský avatar
spacexfil
Aktivní nováček
Aktivní nováček
Příspěvky: 26
Reputace: 0
Registrován: 9.11.2013 15:08
Re: COPENHAGEN SUBORBITALS

Příspěvek od spacexfil »

Problem bol nakoniec zrejme vo ventile na tlakovanie LOX alebo v potrubi systemu DPR, dosledkom toho bol v nadrzi na LOX nizsi tlak, a teda vacsi pomer palivo:LOX v spalovacej komore, co sposobilo nizsi tah motora a predcasne vycerpanie paliva. Podla cidla v LOX nadrzi raketa spotrebovala asi 75% LOX. Viac sa dozvieme po dokladnej analyze rakety ktora ako ich prva raketa bezprovlemovo pristala na padakoch. Napriek tomu bol tento test nadmieru uspesny, otestoval mnoho systemov potrebnych k planovanej rakete Spica.

Uživatelský avatar
spacexfil
Aktivní nováček
Aktivní nováček
Příspěvky: 26
Reputace: 0
Registrován: 9.11.2013 15:08
Re: COPENHAGEN SUBORBITALS

Příspěvek od spacexfil »

Borci z Copenhagen Suborbitals spustaju projekt "BPM100 za 100 dni". Cielom je navrhnut a zostrojit testovaci prototyp motoru na kvaplalne palivo s tahom okolo 100 kN za 100 dni. Momentalne sa snazia definovat vsetky systemy a zakladne poziadavky rakety Spica, z ktorych mozu odhadnut vahu celej rakety a presnejsie urcit aky tah motora budu potrebovat pre prekonanie vysky 100 km. Link1 Link2



Odpovědět

Zpět na „Soukromý sektor“