Arca Space Corporation
Napsal: 6.5.2017 10:13
Hmm koukám, že se s malými společnostmi roztrhl pytel...A to je dobře. Elon a nejen on má na tuto situaci vliv. Stejnou moc motivovat má i např. stále probíhající soutěž Google Lunar XPRICE. Bývalí tým soutěže ARCA to nezabalil a v nedávně době představil něco zcela mimořádného a neokoukaného. Nosnou raketu, které se nepodobá žádná jiná na světě.
Takže pokud jí neznáte, máte možnost se s ní právě teď seznámit. Toto je Haas 2CA. Raketa nové generace
Chcete vědět víc? Dobrá
Takže, bude se jednat o typ nosiče který bývá označován SSTO neboli Single Stage to Orbit myslím, že netřeba dodávat víc. Na nízkou oběžnou dráhu by měla být schopna vynést 100kg náklad. Raketa má mimořádný hmotnostní poměr a má jeden stupeň, který je poháněn peroxidem vodíku a petrochemickým kerosenem. O pohon se postará revoluční pohonná jednotka Executor (miluji ten název ) Díky své schopnosti automaticky se přizpůsobit poklesu tlaku v nadmořské výšce, slibuje optimální výkon prakticky na všech úrovních letu, což umožňuje použití až o 30% méně paliva než kterýkoli jiný raketový motor současnosti.Ovládání vektorového tahu je dosaženo škrcením 16 spalovacích komor a změnou poměru pohonné směsí u jednotlivých komor. Zajímavá je také informace o tom, že je otevřená možnost opětovného plnění nosiče palivem na oběžné dráze. Pro cesty za nízkou oběžnou dráhu.
To nejlepší na celé věci je ale to, že nosič už existuje a to nejen na papíře, ale ve už i ve skutečnosti.
Tadááá
No není úžasná
Snad se brzy dočkáme i termínu startu. Prototyp vypadá opravdu úžasně a už teď slibuje velké věci.
Společnost ARCA má mnohem více projektů než jen tento. Zajímavá je také létající platforma á la Marty McFly
A jejich služeb využívá již také armáda. A aby toho nebylo málo firma by ráda vynášela za dobrodružstvím i platící turisty. Pomocí vyvíjené jednostupňové suborbitální rakety Haas 2B. Raketa bude vyrobena převážně z kompozitních materiálů a nádrž na kapalný kyslík je z nerezové oceli typ 304L. Na spodním konci je raketový motor Executor 2 (zase ten pěkný název ) na kapalný kyslík a kerosen. Nad motorem je kompozitní nádrž na kerosen. Nádrž na tlakování (asi helium) je umístěna přibližně uprostřed raketového nosiče a nádrž na kapalný kyslík je umístěna v horní části nosiče. Servisní modul je umístěn těsně pod kapslí s posádkou, která obsahuje 5 motorů Venator (ty názvy mají prostě vychytaný, Venator znamená v překladu z latiny lovec). Čtyři boční motory mohou být použity jako únikový systém, zatímco centrální motor může být využit jako druhý stupeň, pro zvýšení maximální nadmořské výšky po oddělení od nosiče.
Kabina má být pro pět lidí. Čtyři turisté+jeden pilot
Technická data:
Crew capsule:
Délka
11.3 ft
3.43 m
Šířka
7.92 ft
2.4 m
Nosnost
5,500 lb
2,500 kg
Haas 2B
Délka
53.8 ft
16.3 m
Průměr
7.92 ft
2.4 m
Prázdná hmotnost
8,855 lb
4,020 kg
Startovní hmotnost
31,100 lb
14,120 kg
Sea level thrust
50,660 lb
23,000 kgf
Max. nosnost
5,730 lb
2,600 kg
Čas k max. výšce letu
244 s
Max. výška letu
528,000 ft
160,000 m
Posádka
1+4
Co dodat ? Snad jen, že budoucnost vypadá zase o něco lépe.
Takže pokud jí neznáte, máte možnost se s ní právě teď seznámit. Toto je Haas 2CA. Raketa nové generace
Chcete vědět víc? Dobrá
Takže, bude se jednat o typ nosiče který bývá označován SSTO neboli Single Stage to Orbit myslím, že netřeba dodávat víc. Na nízkou oběžnou dráhu by měla být schopna vynést 100kg náklad. Raketa má mimořádný hmotnostní poměr a má jeden stupeň, který je poháněn peroxidem vodíku a petrochemickým kerosenem. O pohon se postará revoluční pohonná jednotka Executor (miluji ten název ) Díky své schopnosti automaticky se přizpůsobit poklesu tlaku v nadmořské výšce, slibuje optimální výkon prakticky na všech úrovních letu, což umožňuje použití až o 30% méně paliva než kterýkoli jiný raketový motor současnosti.Ovládání vektorového tahu je dosaženo škrcením 16 spalovacích komor a změnou poměru pohonné směsí u jednotlivých komor. Zajímavá je také informace o tom, že je otevřená možnost opětovného plnění nosiče palivem na oběžné dráze. Pro cesty za nízkou oběžnou dráhu.
To nejlepší na celé věci je ale to, že nosič už existuje a to nejen na papíře, ale ve už i ve skutečnosti.
Tadááá
No není úžasná
Snad se brzy dočkáme i termínu startu. Prototyp vypadá opravdu úžasně a už teď slibuje velké věci.
Společnost ARCA má mnohem více projektů než jen tento. Zajímavá je také létající platforma á la Marty McFly
A jejich služeb využívá již také armáda. A aby toho nebylo málo firma by ráda vynášela za dobrodružstvím i platící turisty. Pomocí vyvíjené jednostupňové suborbitální rakety Haas 2B. Raketa bude vyrobena převážně z kompozitních materiálů a nádrž na kapalný kyslík je z nerezové oceli typ 304L. Na spodním konci je raketový motor Executor 2 (zase ten pěkný název ) na kapalný kyslík a kerosen. Nad motorem je kompozitní nádrž na kerosen. Nádrž na tlakování (asi helium) je umístěna přibližně uprostřed raketového nosiče a nádrž na kapalný kyslík je umístěna v horní části nosiče. Servisní modul je umístěn těsně pod kapslí s posádkou, která obsahuje 5 motorů Venator (ty názvy mají prostě vychytaný, Venator znamená v překladu z latiny lovec). Čtyři boční motory mohou být použity jako únikový systém, zatímco centrální motor může být využit jako druhý stupeň, pro zvýšení maximální nadmořské výšky po oddělení od nosiče.
Kabina má být pro pět lidí. Čtyři turisté+jeden pilot
Technická data:
Crew capsule:
Délka
11.3 ft
3.43 m
Šířka
7.92 ft
2.4 m
Nosnost
5,500 lb
2,500 kg
Haas 2B
Délka
53.8 ft
16.3 m
Průměr
7.92 ft
2.4 m
Prázdná hmotnost
8,855 lb
4,020 kg
Startovní hmotnost
31,100 lb
14,120 kg
Sea level thrust
50,660 lb
23,000 kgf
Max. nosnost
5,730 lb
2,600 kg
Čas k max. výšce letu
244 s
Max. výška letu
528,000 ft
160,000 m
Posádka
1+4
Co dodat ? Snad jen, že budoucnost vypadá zase o něco lépe.