Arca Space Corporation
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Arca Space Corporation
Video snese vsechno, preju jim stesti ale vzhledem k jejich historii jsem spis skeptik
Re: Arca Space Corporation
Také sleduji tento Arca SSTO projekt, pokud se jim opravdu povede vyletět s laminátovou raketou do 100 km, bude to zázrak.
V posledním videu se chystají na tlakové testy laminátové nádrže na 20 atm. a laminátového trysku na 16 atm. Neviděl jsem, že by měli nějakou regulaci toku peroxidu vodíku, který bude vytékat z "kropítka" do spalovací komory, každopádně slibují start první rakety ještě letos...
nové report video díl 14:
V posledním videu se chystají na tlakové testy laminátové nádrže na 20 atm. a laminátového trysku na 16 atm. Neviděl jsem, že by měli nějakou regulaci toku peroxidu vodíku, který bude vytékat z "kropítka" do spalovací komory, každopádně slibují start první rakety ještě letos...
nové report video díl 14:
- Meybe
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2680
- Reputace: 2321
- Bydliště: Chlumec
- Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: Arca Space Corporation
On to bude spíš celolaminát s uhlíkových nebo kevlarových vláken. Každopádně zůstávám spíš skeptický a také jsem velmi zvědav jak to celé dopadne.sceptic píše:Také sleduji tento Arca SSTO projekt, pokud se jim opravdu povede vyletět s laminátovou raketou do 100 km, bude to zázrak.
V posledním videu se chystají na tlakové testy laminátové nádrže na 20 atm. a laminátového trysku na 16 atm. Neviděl jsem, že by měli nějakou regulaci toku peroxidu vodíku, který bude vytékat z "kropítka" do spalovací komory, každopádně slibují start první rakety ještě letos...
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
Re: Arca Space Corporation
Čo som sa pýtal pod jedným videom používajú hlavne S-glass kompozit spolu s nejakými ďalšími kompozitmi.
"Mostly S-Glass fibre, along with other composites."
"Mostly S-Glass fibre, along with other composites."
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Arca Space Corporation
podle barvy laminatu co jsem videl to rozhodne neni ani carbon ani kevlar. Prijde me to jako lakovany sklo
- Meybe
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2680
- Reputace: 2321
- Bydliště: Chlumec
- Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: Arca Space Corporation
Tak to bude hodně zajímavé sledovat.Amper píše:podle barvy laminatu co jsem videl to rozhodne neni ani carbon ani kevlar. Prijde me to jako lakovany sklo
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
- Amper
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2129
- Reputace: 214
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 20.7.2012 12:53
Re: Arca Space Corporation
jsem fakt zvedavej - na jednu stranu to vypada dost divoce. Na druhou stranu je pouzite stejne palivo jako u klasickych jetpacku co se nosi na zadech, jsou zbuchnute doma v garazi a pro izolaci od tepla pouzivaj par vrstech mineralni vaty. Para z kyslicniku na cca 600 stupnu takze by to sklo mohlo prezit protoze tam je jen teplo a neni tam horeni
Re: Arca Space Corporation
V tych videach to niekde popisuju.Teplota v "spalovacej komore" kde sa katalyzuje rozklad peroxidu je radovo niekolko stovak stupnov celzia a vnutro tej "nadoby" by malo byt kompozitne. Ten vonkajsi laminatovy obal tomu viac menej len dodava strukturalnu pevnost o ziaruvzdornost sa ma starat vnutorna vystelka. Ale nie som si isty, ci specifikovali z coho je. Na tryskach ma byt teplota len lahko cez 100 stupnov (130?) a to by material trysiek mal dat. Ohladom chladenia celku som ale tiez skepticky. Ale ak to fungoval Aerojetu dokonca v niekolko motorovej variante, preco by to nemohlo fungovat im? Snad nie su taki blbci, aby skusali nieco o com vedia, ze nefunguje, prehrieva sa a vybuchuje.
Co sa tyka skusobneho motora a realnej rakety Demonstrator 3, tak AFAIK D3 nema letiet na to, co sa bude skusat na stande. Ta mala nadrz na stande je v skutocnosti nadrz na druhu zlozku pohonnej zmesi. Mari sa mi, ze by to mal byt petrolej. Jednozlozkove palivo je potom asi tak jednoduche na horenie, ze vypustili veskeru regulaciu. Maju tam tu fixnu sprchu a nejaky dodatocny tlak mozno doda expanzia peroxidu v nadrzi ako sa bude ohrievat. Aj tak im chyba tlakovacie medium na nadrz, cize tah nebude konstantny. Takym testom asi overia iba spickove hodnoty tahu motora a stabilitu horenia / ziaruvzdornost.
Co sa tyka skusobneho motora a realnej rakety Demonstrator 3, tak AFAIK D3 nema letiet na to, co sa bude skusat na stande. Ta mala nadrz na stande je v skutocnosti nadrz na druhu zlozku pohonnej zmesi. Mari sa mi, ze by to mal byt petrolej. Jednozlozkove palivo je potom asi tak jednoduche na horenie, ze vypustili veskeru regulaciu. Maju tam tu fixnu sprchu a nejaky dodatocny tlak mozno doda expanzia peroxidu v nadrzi ako sa bude ohrievat. Aj tak im chyba tlakovacie medium na nadrz, cize tah nebude konstantny. Takym testom asi overia iba spickove hodnoty tahu motora a stabilitu horenia / ziaruvzdornost.
- Meybe
- Zkušený inženýr kosmonautiky
- Příspěvky: 2680
- Reputace: 2321
- Bydliště: Chlumec
- Registrován: 25.8.2015 8:46
Re: Arca Space Corporation
---------------
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
"Nejhezčí sny jsou ty, které se uskuteční."
Re: Arca Space Corporation
Poslední epizoda "Flight of the Aerospike" díl 15. Demonstrator 3 pravděpodobně nedostane šanci dosáhnout 100 km, kvůli omezení výkonu (impulzu) rakety.