Tak ja sa jednoznačne tiež prikláňam k misii na Titan. Predsalen, 67P je najpreskúmanejšia kométa vôbec, doniesť z nej nejaké vzorky by síce bola pekná pridaná hodnota, ale podrobnejší výskum Titanu nám prinesie oveľa viac nových a dôležitých informácii.
Re: Debata o nových projektech
Napsal: 21.12.2017 17:00
od slappy
Zajímavé je ale i to, jak píše Dušan v článku, že přivézt z komety zkoumané Rosettou vzorky na Zemi bylo původně stejně v plánu, takže NASA by tím dostála svému slovu z počátků plánování, když to ještě měla být společná mise.
Tak jako tak teď záleží na týmech okolo obou návrhů. Musí vypracovat přesvědčivý a smysluplný koncept, který porazí jejich soupeře.
Agentura NASA zadala firmě Black Swift Technology kontrakt na vývoj speciálního letounu, který by se vznášel v atmosféře planety Venuše a prováděl její měření.
slappy píše:Ještě by to chtělo nějaký dron do vyšších vrstev atmosféry Venuše. Tam ale možná budou moc silné větry?
Někdo nějaké další nápady? NASA se sem očividně chodí inspirovat
Re: Debata o nových projektech
Napsal: 29.9.2018 18:58
od ptpc
Simulácia pobytu astronautov na Marse s Loren Grush:
"...naozaj týždeň?"
Dragonfly
Napsal: 16.1.2019 20:40
od slappy
Krátká přednáška Zibi Turtle (PI mise Dragonfly) o jejím projektu:
Tuhle misi přeci nemůžou nevybrat!
Na Dragonfly má být slušná nálož kamer - od panoramatických až po mikroskopickou. Tahle mise bude hodně vizuální.
Dále má nést hmotnostní spektrometr a gama-neutronový spektrometr. Samozřejmě je v plánu meteorologická stanice a dokonce seismometr.
Dostává mě taky přímá komunikace se Zemí či plánovaná délka mise alespoň dva roky s průzkumem míst až stovky kilometrů od sebe..
Letos má dojít k finálnímu výběru, start v roce 2025 a přílet na Titan 2034.
"Zkušební letadlo X-59 se má pohybovat rychlostí 1,4 machu, tj. přes 1700 km/h. Nebude tedy tak rychlé jako concorde, který létal rychlostí přes 2100 km/h a byl odstaven před 18 lety. Přesto nový stroj bude dvakrát rychlejší než běžná dopravní letadla. Má létat ve výšce šestnácti až sedmnácti kilometrů.
X-59 je navržen tak, aby snižoval rázovou vlnu při prolomení zvukové bariéry. "