STS-135
- digiart
- Vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 261
- Reputace: 2
- Bydliště: Na severu
- Registrován: 21.9.2010 1:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: STS-135
Tak to je paráda , hlavně že Obama a kongres necouvli .
Nejenže je vesmír podivnější než si myslíme, je dokonce podivnější, než si dokážeme představit.
"JOHN BURDON SANDERSON HALDANE"
"JOHN BURDON SANDERSON HALDANE"
Re: STS-135
O Obamu jsem strach neměl, to byla skutečně jen formalita. Přece neshodí ze stolu to, co sám prosazoval. U Kongresu jsem měl ale popravdě řečeno trochu strach. Ale nakonec to naštěstí dopadlo dobře.
Nácvik na STS-135
Objevila se další informace, která ukazuje, že mise STS-135 by se skutečně mohla uskutečnit. Jelikož se na každou misi raketoplánu musí připravovat "záchranný stroj" (teď tuto úlohu plní právě Atlantis) tak pro misi STS-135 žádný raketoplán jako rezervní připravený nebude. Pokud tedy dojde k poruše, bude se muset posádka spolehnout na trojici lodí Sojuz připojených k ISS. Astronauti kvůli tomu vycestují do Ruska, kde si vyzkouší individuální křesla do lodí a také otestují záchranné skafandry.
Takže abychom to shrnuli - máme letuschopný raketoplán, posádku, finance i plán na záchranu. Chybí už jen vědecká náplň mise. Ale to mi připadá jako drobný nedostatek. Skutečně začínám věřit, že se mise STS-135 přesouvá z oblasti teorie do reálné roviny.
Takže abychom to shrnuli - máme letuschopný raketoplán, posádku, finance i plán na záchranu. Chybí už jen vědecká náplň mise. Ale to mi připadá jako drobný nedostatek. Skutečně začínám věřit, že se mise STS-135 přesouvá z oblasti teorie do reálné roviny.
- digiart
- Vesmírný průzkumník
- Příspěvky: 261
- Reputace: 2
- Bydliště: Na severu
- Registrován: 21.9.2010 1:49
- Kontaktovat uživatele:
Re: STS-135
Nó to mám radost ,uvidíme jaké experimenty vymyslí.
Nejenže je vesmír podivnější než si myslíme, je dokonce podivnější, než si dokážeme představit.
"JOHN BURDON SANDERSON HALDANE"
"JOHN BURDON SANDERSON HALDANE"
Atlantis dostal motory
V tomto týdnu přišel další "malý milník" v historii kosmonautiky. Vůbec naposledy instalovali technici NASA hlavní motory SSME. Stalo se tak v hale OPF 1 a "obdarovaným" byl raketoplán Atlantis.
Trojice motorů spalujících LOx/LH2 se po každém přistání odstraní a projde důkladnou inspekcí. Teprve pak se mohou připojit zpátky k orbiteru. Zatím se se startem Atlantisu počítá jen v případě problémů následujících dvou misí. Samotná STS-135 zatím nebyla oficiálně vyhlášená.
Doporučuji Vám prohlédnout si všechny ty zajímavé obrázky z montáže. Sem přidávám pět, podle mého názoru, nejlepších a zbytek najdete zde.
Trojice motorů spalujících LOx/LH2 se po každém přistání odstraní a projde důkladnou inspekcí. Teprve pak se mohou připojit zpátky k orbiteru. Zatím se se startem Atlantisu počítá jen v případě problémů následujících dvou misí. Samotná STS-135 zatím nebyla oficiálně vyhlášená.
Doporučuji Vám prohlédnout si všechny ty zajímavé obrázky z montáže. Sem přidávám pět, podle mého názoru, nejlepších a zbytek najdete zde.
STS-135 - dveře nákladového prostoru
V montážní hale OPF-1 dokončili technici v minulých dnech přípravu dveří nákladového prostoru pro raketoplán Atlantis, který se chystá na zatím neschválenou misi STS-135. I kdyby nakonec NASA této misi nedala zelenou (čemuž osobně nevěřím) tak i přesto musí být Atlantis letuschopný aby „držel stráž“ pro případ poruchy raketoplánu v posledních dvou misích.
Další fotky najdete zde.
Další fotky najdete zde.
Úkoly STS-135
Agentury AP a ČTK dnes přinesly velmi povzbudivou zprávu. NASA určila, že by se měl raketoplán Discovery na svou poslední cestu vydat 28. června 2011. Už jen tato zpráva by byla mimořádně důležitá, jelikož by se jednalo o další z postupných kroků k realizaci. Skutečnost je však ještě lepší. Jsou totiž známy i úkoly mise! Na ISS by měl letět logistický modul Raffaello. Tady bych se ale rád chvíli pozastavil. Agentury uvádějí, že při zpáteční cestě by s sebou měl raketoplán vzít vloni poškozené čerpadlo chladícího systému (hurá!). Hlavou mi ale vrtá, jak to vlastně ve skutečnosti bude. Nevím totiž, zda se do nákladového prostoru k logistickému modulu Raffaello vejde i poškozená pumpa. Možnost, že by zásobní modul zůstal ke stanici natrvalo připojen (jako tomu má být u modulu Leonardo při misi STS-133) je podle mého názoru nereálná. Tento modul musel projít dosti rozsáhlou přestavbou (vylepšený protimeteorický štít atd.), že by se podobná operace v požadovaném čase nedala u Raffaella stihnout. Opět se tedy bude zřejmě jednat o klasickou zásobní misi - modul se zásobami nahoru a modul s nepotřebným materiálem dolů. Suma sumárum - dá se očekávat, že NASA už proměřila velikosti , Raffaella i pumpy a že došla k závěru, že se vše do nákladového prostoru vejde. Problém s hmotností raketoplánu by být neměl. Pumpa váží cca. 200 kg, pokud se s tím ale bude počítat, stačí do modulu naložit o to méně odpadků a situace bude vyřešena.
- Lakely
- Správce profilu na Facebooku
- Příspěvky: 1131
- Reputace: 154
- Bydliště: Plzeň
- Registrován: 11.2.2010 21:50
- Kontaktovat uživatele:
Re: STS-135
Tak to je skvělá zpráva! To mám radost. Nakonec to skutečně vypadá, že se mise STS-135 uskuteční. Také mi ihned napadlo, že by tam zásobovací modul mohl zůstat připojen, jako ten předchozí, ale na úpravy jsem zapomněl. Inu, snad se tam vejde i pumpa. Nezbývá než dál držet palce.
Vesmír je nekonečný a realita překoná veškeré naše představy.
A. C. Clarke
A. C. Clarke
Re: STS-135
A je tu další krůček k realizaci STS-135. NASA prezentovala oficiální logo mise. Tomu vévodí žluté písmeno omega, které znamená konec. Stylovější logo pro ukončení programu raketoplánů asi vybrat nešlo.
Logo zároveň používá částečně upravený symbol, který se používá pro oslavu 30 let raketoplánů (povšimněte si "složených" trojúhelníků, které vychází z motorů raketoplánu, jistá podobnost se tam najít dá.)
Logo zároveň používá částečně upravený symbol, který se používá pro oslavu 30 let raketoplánů (povšimněte si "složených" trojúhelníků, které vychází z motorů raketoplánu, jistá podobnost se tam najít dá.)