Slnko bolo nejakých 33-35° pod horizontom. Lenže z výšky "vidno svitanie" na úžasné diaľky - viac ako dvojnásobok vzdialenosti k horizontu.
Re: Expedice 60
Napsal: 7.9.2019 17:18
od MaG
My tady ale řešíme, že jsem přehlédl čas příspěvku a že byla v Kazachstánu noc. A já použil na instagramu snímek z přistání jiného Sojuzu a tím pádem se špatným komentářem. Omlouvám se za to, neumím text opravit. Možná to po delší pauze nejde. Vtipné je, že snímek i tak zaujal nadprůměrný počet lidí..
Re: Expedice 60
Napsal: 10.9.2019 22:24
od Dugi
Dnešní start rakety H-2B s lodí HTV-8 se odkládá. U přívodního potrubí k raketě se totiž objevil oheň - nikdo naštěstí nebyl zraněn. Informace o délce odkladu nejsou k dispozici, ale jelikož je start okamžitý, dnes to nebude. Zdroj
Re: Expedice 60
Napsal: 10.9.2019 23:23
od ptpc
Záznam celého úspešného štartu kozmickej lode Sojuz MS-14 pomocou nosnej rakety Sojuz-2.1a 22.8.2019 :
Re: Expedice 60
Napsal: 11.9.2019 0:11
od Dugi
Odklad bude nejméně o 2 - 3 dny. Hořet začalo mezi 3. a 4. urychlovacím blokem. Pokud by se start odložil o více než měsíc, muselo by dojít k inspekci nákladu v lodi. Zdroj
Re: Expedice 60
Napsal: 11.9.2019 8:32
od Pospíšil
Dugi píše:Dnešní start rakety H-2B s lodí HTV-8 se odkládá. U přívodního potrubí k raketě se totiž objevil oheň
Jedno pěkné foto, dokumentující hašení a ochlazování motorové sekce.
Re: Expedice 60
Napsal: 11.9.2019 17:24
od Vaclavik
Dugi píše:Odklad bude nejméně o 2 - 3 dny. Hořet začalo mezi 3. a 4. urychlovacím blokem. Pokud by se start odložil o více než měsíc, muselo by dojít k inspekci nákladu v lodi. Zdroj
Pokud bude odklad delší než pár dní, bude to znamenat taky problém s plánováním činnosti na ISS. Nejenom, že tedy HTV-8 přiletí v jiný termín, ale s jejím příletem je spojeno také 5 EVA a výrazné omezení vědecké činnosti v daném čase.
Re: Expedice 60
Napsal: 20.9.2019 0:09
od CarlJARx
Kosmonaut Aleksandr Skvorcov v rozhovoru s řídicím střediskem, že příčinou neúspěšného připojení bezpilotní kosmické lodi Sojuz MS-14 se stal nepřipojený kabel. Když byl kabel připojen na patřičné místo, proběhl test navigačního systému Kurs úspěšně.
Vyšetřování požáru rampy před startem rakety H-IIB naznačuje zajímavou souhru okolností. Vítr tehdy foukal méně než obvykle a tím pádem byla na rampě vyšší než obvyklá koncentrace kyslíku, který byl vypuštěn kvůli chlazení motorů. O zapálení se pak postarala statická elektřina. Zdroj