Re: Expedice 57
Napsal: 13.10.2018 17:37
V neděli budou dopraveny do CSKB Progress v Samaře.Wopat píše:Všechny čtyři bloky prvního stupně byly nalezeny. Tak snad bude vyšetřování rychlé.
Zdroj
V neděli budou dopraveny do CSKB Progress v Samaře.Wopat píše:Všechny čtyři bloky prvního stupně byly nalezeny. Tak snad bude vyšetřování rychlé.
Zdroj
Loď bude oddělena mechanismem, který ji drží, a který ji normálně odděluje při uvedení na oběžnou dráhu. Ať už to jsou pyropatrony nebo pružiny nebo něco jiného. Motor(y) jsou následně použity pro získání bezpečné vzdálenosti od nosiče. A jelikož má hlavní motor větší tah, tipnul bych, že se použije ten. Nebo možná lze použít hlavní i záložní motory najednou a možná pomáhají i orientační trysky. Nevím. Ale určitě je k bezpečné separaci využito pohonu Sojuzu.tonda píše:Pánové.mám dotaz.V případě,kdy již bude odhozen aerodynamický kryt a dojde na raketě k anomálii,čím bude loď oddělena od havarujícího nosiče?Použije se hlavní nebo záložní motor lodi Sojuz?Nebo jsou ještě jiné prostředky?Děkuji za odpověď.
Jsou dvě možnosti podle výšky, resp. rychlosti jakou v dané chvíli má sestava nosné rakety a kosmické lodě. V prvním případě se rozděluje Sojuz mezi servisní a návratovou sekcí. Tento případ nouzového oddělení vyžaduje, aby byl předtím vypnut motor na nosné raketě. O oddělení a vzdálení se postará pět pružinových zámků jištěných dvěma pyrotechnickými šrouby. Pokud bude potřeba může pomoct některý z pěti malých motorků na peroxid vodíku. Servisní sekce zůstává spojena s nosnou raketou, návratová sekce je spojena s orbitální a následně se po několika desítkách sekund rozdělí a probíhá klasické přistání. Ve druhém případě dochází ke klasickému oddělení Sojuzu jako při normální navedení na oběžnou dráhu.tonda píše:Pánové.mám dotaz.V případě,kdy již bude odhozen aerodynamický kryt a dojde na raketě k anomálii,čím bude loď oddělena od havarujícího nosiče?Použije se hlavní nebo záložní motor lodi Sojuz?Nebo jsou ještě jiné prostředky?Děkuji za odpověď.
No dokonce Já jsem to rozdělil na tři vzhledem ke způsobu oddělení od rakety. Předpokládám, že další způsoby už budou podkategorie tří výše uvedených. Nebo se mýlím?Vaclavik píše:K příspěvku Wopata - těch záchranných procedur jsou čtyři (1A, 1B, 2 a 3), resp. šest (1A, 1A', 1B, 2, 3A a 3B).
Ano dalo by se říct při jistém zjednodušení, že jde o podkategorie těch tří co jsi uvedl.Wopat píše:Díky za doplnění.
No dokonce Já jsem to rozdělil na tři vzhledem ke způsobu oddělení od rakety. Předpokládám, že další způsoby už budou podkategorie tří výše uvedených. Nebo se mýlím?Vaclavik píše:K příspěvku Wopata - těch záchranných procedur jsou čtyři (1A, 1B, 2 a 3), resp. šest (1A, 1A', 1B, 2, 3A a 3B).