Expedice 57
- Vaclavik
- VIP uživatel
- Příspěvky: 3288
- Reputace: 4049
- Registrován: 9.1.2013 16:26
- Kontaktovat uživatele:
Re: Expedice 57
V neděli budou dopraveny do CSKB Progress v Samaře.Wopat píše:Všechny čtyři bloky prvního stupně byly nalezeny. Tak snad bude vyšetřování rychlé.
Zdroj
- tonda
- Vesmírný badatel
- Příspěvky: 415
- Reputace: 221
- Bydliště: Světlá n.S.
- Registrován: 5.9.2012 8:00
Re: Expedice 57
Pánové.mám dotaz.V případě,kdy již bude odhozen aerodynamický kryt a dojde na raketě k anomálii,čím bude loď oddělena od havarujícího nosiče?Použije se hlavní nebo záložní motor lodi Sojuz?Nebo jsou ještě jiné prostředky?Děkuji za odpověď.
- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 643
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Expedice 57
Loď bude oddělena mechanismem, který ji drží, a který ji normálně odděluje při uvedení na oběžnou dráhu. Ať už to jsou pyropatrony nebo pružiny nebo něco jiného. Motor(y) jsou následně použity pro získání bezpečné vzdálenosti od nosiče. A jelikož má hlavní motor větší tah, tipnul bych, že se použije ten. Nebo možná lze použít hlavní i záložní motory najednou a možná pomáhají i orientační trysky. Nevím. Ale určitě je k bezpečné separaci využito pohonu Sojuzu.tonda píše:Pánové.mám dotaz.V případě,kdy již bude odhozen aerodynamický kryt a dojde na raketě k anomálii,čím bude loď oddělena od havarujícího nosiče?Použije se hlavní nebo záložní motor lodi Sojuz?Nebo jsou ještě jiné prostředky?Děkuji za odpověď.
Jen pro úplnost, Sojuz během startu používá tři způsoby přerušení letu:
1) Na rampě a až do okamžiku těsně před odpojením postranních bloků se používá záchranná věžička, která má dostatečný tah, aby loď rychle dostala od rakety i v hustých vrstvách atmosféry, kde by motor(y) Sojuzu nestačil(y). Tato situace nastala na rampě u Sojuzu T-10-1 v roce 1983.
2) Od okamžiku oddělení záchranné věžičky až do oddělení aerodynamického krytu, tzn. během práce středového stupně, se používají motory RDG na aerodynamickém krytu. Tato situace nastala teď u Sojuzu MS-10.
3) Po oddělení aerodynamického krytu má Sojuz dostatečnou sílu na to, aby od rakety unikl sám pomocí svého vlastního pohonu. Toho bylo využito při misi Sojuz 18-1 v roce 1975.
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
- Vaclavik
- VIP uživatel
- Příspěvky: 3288
- Reputace: 4049
- Registrován: 9.1.2013 16:26
- Kontaktovat uživatele:
Re: Expedice 57
Jsou dvě možnosti podle výšky, resp. rychlosti jakou v dané chvíli má sestava nosné rakety a kosmické lodě. V prvním případě se rozděluje Sojuz mezi servisní a návratovou sekcí. Tento případ nouzového oddělení vyžaduje, aby byl předtím vypnut motor na nosné raketě. O oddělení a vzdálení se postará pět pružinových zámků jištěných dvěma pyrotechnickými šrouby. Pokud bude potřeba může pomoct některý z pěti malých motorků na peroxid vodíku. Servisní sekce zůstává spojena s nosnou raketou, návratová sekce je spojena s orbitální a následně se po několika desítkách sekund rozdělí a probíhá klasické přistání. Ve druhém případě dochází ke klasickému oddělení Sojuzu jako při normální navedení na oběžnou dráhu.tonda píše:Pánové.mám dotaz.V případě,kdy již bude odhozen aerodynamický kryt a dojde na raketě k anomálii,čím bude loď oddělena od havarujícího nosiče?Použije se hlavní nebo záložní motor lodi Sojuz?Nebo jsou ještě jiné prostředky?Děkuji za odpověď.
K příspěvku Wopata - těch záchranných procedur jsou čtyři (1A, 1B, 2 a 3), resp. šest (1A, 1A', 1B, 2, 3A a 3B).
Naposledy upravil(a) Vaclavik dne 13.10.2018 19:49, celkem upraveno 1 x.
- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 643
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Expedice 57
Díky za doplnění.
No dokonce Já jsem to rozdělil na tři vzhledem ke způsobu oddělení od rakety. Předpokládám, že další způsoby už budou podkategorie tří výše uvedených. Nebo se mýlím?Vaclavik píše:K příspěvku Wopata - těch záchranných procedur jsou čtyři (1A, 1B, 2 a 3), resp. šest (1A, 1A', 1B, 2, 3A a 3B).
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.
- Vaclavik
- VIP uživatel
- Příspěvky: 3288
- Reputace: 4049
- Registrován: 9.1.2013 16:26
- Kontaktovat uživatele:
Re: Expedice 57
Ano dalo by se říct při jistém zjednodušení, že jde o podkategorie těch tří co jsi uvedl.Wopat píše:Díky za doplnění.
No dokonce Já jsem to rozdělil na tři vzhledem ke způsobu oddělení od rakety. Předpokládám, že další způsoby už budou podkategorie tří výše uvedených. Nebo se mýlím?Vaclavik píše:K příspěvku Wopata - těch záchranných procedur jsou čtyři (1A, 1B, 2 a 3), resp. šest (1A, 1A', 1B, 2, 3A a 3B).
Re: Neuspešny štart Sojuz MS-10
Díky moc za obrázek, argusi!
S dovolením tohle vlákno sloučím s diskusí ve vlákně, kde už debata na tohle téma probíhá.
S dovolením tohle vlákno sloučím s diskusí ve vlákně, kde už debata na tohle téma probíhá.
Re: Expedice 57
V jedné ze zpráv k nouzovému přistání Sojuzu MS-10 použil TASS následující záběr startu
Příjde mi nezvyklý a kouzelný, tak sdílím...
Příjde mi nezvyklý a kouzelný, tak sdílím...
- Vaclavik
- VIP uživatel
- Příspěvky: 3288
- Reputace: 4049
- Registrován: 9.1.2013 16:26
- Kontaktovat uživatele:
Re: Expedice 57
Roskosmos na Twitteru naznačil, že by Alexej Ovčinin a Nick Hague mohli v „brzké době“ letět na ISS.
- Wopat
- Kosmonaut
- Příspěvky: 4729
- Reputace: 643
- Bydliště: Sluneční soustava
- Registrován: 8.8.2012 19:37
Re: Expedice 57
D. Rogozin hned po incidentu říkal, že by to mohlo být na jaře. Je ale jasné, jakou váhu může mít takové prohlášení v takové situaci, kdy se neví nic o tom, kdy poletí další Sojuz, jestli se ISS podaří udržet trvale obydlenou, jak se bude hýbat s budoucími posádkami atd. Každopádně je fajn, že to zaznívá znova a tentokrát už nejspíš s větší váhou, a ti dva smolaři nepřijdou o misi.
The difficult we do immediately. The impossible takes a little longer.