Stránka 6 z 6

Re: ESA-budoucí plány s NASA - Orion

Napsal: 16.2.2018 7:45
od Meybe
ESA dokončila stage adaptér pro letovou misi. V jeho útrobach se dokonce bude nalézat 13 cubesatů a řídící avionika.

http://blogs.esa.int/orion/2018/02/15/o ... -complete/

Re: ESA-budoucí plány s NASA - Orion

Napsal: 3.10.2018 13:54
od Vaclavik
Plán na dodání ESM-3 je v červenci 2021 a ESM-4 v srpnu 2022. Již ve variantě Mk.2.

Re: ESA-budoucí plány s NASA - Orion

Napsal: 4.10.2018 8:08
od JHošek
Vaclavik píše:Plán na dodání ESM-3 je v červenci 2021 a ESM-4 v srpnu 2022. Již ve variantě Mk.2.
Díky za informace!
Jak to vypadá s ESM-2? Poslední harmonogram mám z února, tehdy byl plán dodání v září 2019 (under Review).
U ESM-2 jsi psal o skluzu zejména u sestavy řízení tlaku PCA. Je problém stejného charakteru jako byl u ESM-1? (tam byly potíže u dodavatele s výrobou vysokotlakých ventilů vzhledem k jejich konstrukčním limitům při provozu za vysokého tlaku a nízkých teplot).

Re: ESA-budoucí plány s NASA - Orion

Napsal: 5.10.2018 20:20
od Vaclavik
JHošek píše:
Vaclavik píše:Plán na dodání ESM-3 je v červenci 2021 a ESM-4 v srpnu 2022. Již ve variantě Mk.2.
Díky za informace!
Jak to vypadá s ESM-2? Poslední harmonogram mám z února, tehdy byl plán dodání v září 2019 (under Review).
U ESM-2 jsi psal o skluzu zejména u sestavy řízení tlaku PCA. Je problém stejného charakteru jako byl u ESM-1? (tam byly potíže u dodavatele s výrobou vysokotlakých ventilů vzhledem k jejich konstrukčním limitům při provozu za vysokého tlaku a nízkých teplot).
U ESM-2 se počítá s dodáním NET září 2019, ale je to termín zatížený vysokou mírou rizika, že se to nestihne, takž probíhají jednání s NASA o novém harmonogramu. U PCA je stejný problém jako u ESM-1 a bude se opakovat i nadále u dalších ESM.

Re: ESA-budoucí plány s NASA - Orion

Napsal: 8.10.2018 22:41
od Vaclavik
Vývojový proces Mk. 2 se rozdělí mezi ESM-3 a ESM-4, přičemž druhý jmenovaný bude již plně v modifikované verzi Mk.2. Do ESM-3 se přesunou také některé úpravy původně zamýšlené pro ESM-2, což povede k redukci nákladů na ESM-2. Hlavní změny jsou následující:
• U ESM-3 – výměna motorů TVC OMS-E, úprava RCS (delší práce v pulzním režimu) pro zajištění většího souladu s plánovaným scénářem letů ke Gateway, zesílení SADA pro možnost většího rozsahu používání fotovoltaických článků při motorických manévrech, zvýšení odolnosti proti chybám u systému ARC.
• U ESM-4 –snížení hmotnosti a spotřeby elektrické energie (přiblížení se původnímu zadání pro průzkumné mise), ve hře je ještě úprava pohonného systému vedoucí k větší paralelizaci vedoucí k vyšší spolehlivosti.