Stránka 12 z 41

Re: Oživený Buran?

Napsal: 5.4.2017 0:41
od jakubv
Roman89 píše: Jo tušil jsem, že to budou nejspiš tyhle dva hangáry, zkoumal jsem satelitní pohled na Google mapách.
Severně nedaleko hangaru jsou pak vidět dvě stejné rampy, kde startoval Buran. Nevíte někdo proč jsou dvě?
ještě mi to nedalo, tak jsem hledal a našel, že dvě rampy jsou původně pro raketu N1, oba komplety jsou 500m od sebe a jsou na netu fotky, kdy na obou stojí N1 raketa,

pro Buran/Energii byl předělán jen jeden
viz
Pad 110/37 (110L) (inactive >1988): N-1, Energia-Buran — 45.965°N 63.305°E
Pad 110/38 (110R) (inactive >1969): N-1 — 45.962°N 63.310°E

Jinak kombinace Energia/Polyus startovala z toho nového padu,
Pad 250 (inactive >1987): Energia — 46.008°N 63.305°E

dobře popsané kde co tam je je tady
https://en.wikipedia.org/wiki/Baikonur_Cosmodrome

Re: Oživený Buran?

Napsal: 10.4.2017 12:07
od Roman89
Ještě jedná věc, proč když letěl Buran na zádech letadla An-225 (Mrija) tak na některých fotografiich je vidět na přídi letadla dlouhý hrot, ale na některých vidět není. Co to vlastně je?


Re: Oživený Buran?

Napsal: 10.4.2017 13:50
od Dugi
Napadá mne, že by to mohla být Pitotova trubice, ale jistý si nejsem. :roll:

Re: Oživený Buran?

Napsal: 10.4.2017 14:58
od Pospíšil
Roman89 píše: na přídi letadla dlouhý hrot, ale na některých vidět není. Co to vlastně je?
Je to testovací pitot-staticá trubice, většinou ještě v kombinaci s teplotními a dalšími čidly.

U nově vyvíjených letounů je během testovacího programu vyžadováno, aby byly letové parametry jako statický tlak, výška letu, indikovaná rychlost letu, místní teplota atmosféry, úhel náběhu, úhel bočení a podobně měřeny co nejpřesněji.
Protože všude v blízkém okolí letounu je tlakové a rychlostní pole rozrušeno prouděním kolem draku letounu, bývají tyto sondy/měřicí prvky umístěny na několik metrů dlouhé tyči před nosem letadla, kde je rozrušení proudu nabíhajícího vzduchu relativně nejmenší a naměřené hodnoty nejpřesnější. Údaje z těchto čidel jsou potom porovnány s hodnotami, které naměří měřidla, umístěná na standardních místech na trupu a křídle letadla a slouží k jejich kalibraci a stanovení přepočtových tabulek pro celou letovou obálku.

Dnes, v době GPS, laserových výškoměrů a podobných vymožeností, bývá měření skutečných parametrů letu mnohem snazší, ale v minulosti to bylo při testech nového typu vždy řešeno dlouhým "sosákem na čumáku".
I tak se prakticky používá dodnes.


Např.:




Re: Oživený Buran?

Napsal: 6.5.2017 16:33
od Edemski
Nevím, jestli to je tady někde jinde, neviděl jsem. Pecka (od třetí minuty)!


Re: Oživený Buran?

Napsal: 6.5.2017 17:22
od Meybe
Příspěvekod Edemski » 06 kvě 2017, 16:33
Nevím, jestli to je tady někde jinde, neviděl jsem. Pecka (od třetí minuty)!
Ano přesně to tu už je :lol: ;) Najdeš to o pár příspěvků nazpět.

Re: Oživený Buran?

Napsal: 6.5.2017 20:35
od jakubv
jj, už to před nějakým rokem nafotil jeden frantík, tyhle kluci byli v hangáru Buranu a ve vedlejší budově...

Re: Oživený Buran?

Napsal: 9.5.2017 19:06
od Vena
Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, jestli prohlášení Rajkunova o vzkříšení projektu buran bylo skutečné nebo šlo o nějaký informační šum?
Co se mi podařilo najít, tak Rajkunov mluvil o tom, že chtějí znovuzprovoznit energii, ale o buranu ani slovo. Je nějaký zdroj, který by to potvrdil?

Re: Oživený Buran?

Napsal: 9.5.2017 20:03
od Dugi
Ahoj,
vítám tě na našem fóru a doufám, že se ti tu bude líbit.

Takhle zpětně se to moc dobře dohledat nedá, ale Rusové bohužel často vyhlašují velké cíle a po čase je ticho po pěšině.

Re: Oživený Buran?

Napsal: 9.5.2017 22:36
od jakubv
Oprášení toho projektu by bylo nesmírně drahé, všechno leží dvě desítky let opuštěné a částečně rozkradené v kazašské poušti, takže to by znamenalo to začít znova od začátku, museli by všechno postavit znova.
Nemyslím si, že by to bylo nějaké přínosné a stálo by to bambilion...